שיתוף
תגובות
חדשות » ארדואן בירך את נתניהו: "מאמין שהממשלה החדשה תמשיך את שיתוף הפעולה"
מנהיגי העולם מברכים
הנשיא הטורקי שיגר איגרת ברכה לראש הממשלה המיועד, בה איחל להמשך קיום היחסים בין המדינות בכל התחומים | נשיא איחוד האמרויות, הבטיח שהיחסים בין המדינות יפרחו
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

עם תום הבחירות בישראל, ביום חמישי שעבר, החלו מנהיגי מדינות בעולם לברך את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. ראשוני המנהיגים שהתקשרו היו מנהיגי בריטניה והודו ולאחריהם הונגריה, איטליה, יוון, קפריסין, פולין, קנדה, גרמניה, רומניה, גואטמלה, אוסטריה, טורקיה, איחוד האמרויות ועוד.

בישראל המתינו לשיחת טלפון מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אך הוא התקשר רק כשבוע לאחר הבחירות. ההסבר הרשמי לכך היה, שהוא עסוק בקמפיין בחירות האמצע של ארצות הברית. 

נשיא טורקיה ארדואן שיגר איגרת ברכה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות: "אני מברך אותך על ניצחונך בבחירות, ומאמין שהממשלה החדשה תמשיך את שיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים, בדרך שתביא שלום ויציבות לאזור".

לאחרונה נפגשו שר המשפטים הטורקי ושר המשפטים הפלסטיני ואמרו כי "טורקיה היא אחת המגינות החזקות של העניין הפלסטיני בעולם, ונמשיך עם חובת ההגנה הזו ולדבר על העוולות שמהן סבלו הפלסטינים". בתגובה, הודה שר המשפטים הפלסטיני לעמיתו הטורקי  ואמר כי הפלסטינים מרגישים את תמיכתה של טורקיה ואת הרצון שלהם להגן על המקומות הקדושים עבורם. 

נשיא איחוד האמרויות, השייח' מוחמד בן זאיד, שוחח עם נתניהו ובירך אותו על ניצחונו. ראש הממשלה המיועד הבטיח שהיחסים בין המדינות יפרחו אף יותר לאחר הסכם השלום ההיסטורי שהשניים השיגו יחד. בן זאיד הזמין את נתניהו לביקור במדינתו. נתניהוהגיב, "אשמח לבקר אותך בקרוב ולקדם את היחסים בינינו, חבר יקר".

קנצלר גרמניה אולף שולץ התקשר בשעות הצהריים לראש הממשלה המיועד ובירך אותו. לפי לשכת נתניהו, השיחה עם קנצלר גרמניה ארכה כחצי שעה; "ראש הממשלה המיועד אמר לשולץ שבכוונתו להרחיב את מעגל השלום בין ישראל למדינות ערב ושלגרמניה יש חלק חשוב בתהליך היסטורי זה", נמסר. "נתניהו הדגיש בפניו שנשק גרעיני בידי איראן הוא סכנה ממשית לביטחון ישראל ולשלום העולם. השניים סיכמו להעמיק אפילו יותר את היחסים והקשרים המדיניים והכלכליים בין ישראל לגרמניה. נתניהו הודה לשולץ על תמיכתו בישראל".

לעומת זאת, המנהיג הבולט ביותר מבין מנהיגי העולם שטרם התקשר עד לרגע זה, הוא נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. פוטין אמנם עסוק במלחמה באוקראינה, אך לאור הקשרים האישיים החמים המיוחסים לנשיא רוסיה ונתניהו, מן הראוי היה שפוטין יתקשר או לפחות ישלח ברכה כתובה. 

ההערכות הן שהסיבה לכך היא שפוטין כועס על נתניהו שאמר בקמפיין הבחירות כי אם ייבחר לראשות הממשלה, ישקול לספק נשק לאוקראינה וינסה לתווך בין הצדדים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים