שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ארגון שמאל קיצוני לבית הדין בהאג: "ישראל מבצעת פשעי אפרטהייד בגדה המערבית"
יש דין?
בתקופה האחרונה מעבירים בארגון השמאל הקיצוני "יש דין" תדרוכים למשרדי חוץ בעולם כדי שיעבירו חוות דעת שלילית על מדיניות ישראל ביו"ש
בית הדין הבינלאומי בהאג | צילום: robert paul van beets, שאטרסטוק

ארגון השמאל הקיצוני "יש דין" שלח אתמול (שלישי) חוות דעת משפטית לבית הדין הבינלאומי בהאג, שבו הוא טוען כי פשעי אפרטדהייד מתרחשים ביהודה ושומרון, וכי האזור עובר סיפוח משפטי, מהלך שהוא הפרה של איסור מפורש ומרכזי במשפט הבינלאומי. חוות הדעת הוגשה במסגרת החקירה שמנהל בית הדין הבינלאומי בנוגע ליהודה ושומרון.

ב"יש דין" מנהלים קמפיין של ממש במסגרתו הם מסיתים נגד מדיניות המדינה ביהודה ושומרון. בין היתר קיימו בשבועות האחרונים תדרוכים עם משרדי החוץ של מדינות ברחבי העולם, בהם הם מציגים את מה שהם מגדירים כ"ממצאי הניתוח המשפטי" לקראת הגשות העמדות של המדינות השונות לבית הדין הבינלאומי. אתמול היה המועד האחרון שקצב בית הדין למדינות להגיש בכתב את עמדותיהן בנושא.

עוד מבחזית החדשות

בחוות הדעת מנתחים אנשי "יש דין" את מה שהם מגדירים כ"התכונות של המשטר הישראלי בשטחים הכבושים" וטוענים כי הן מבוססות על שלושה מקבצות של מדיניות ופרקטיקות שמטרתן "הנדסה דמוגרפית של השטח, סיפוח משפטי. ירושלים המזרחית כבר סופחה, הגדה בהליכי סיפוח מתקדמים והפרדה פיזית ומשפטית בהתאם לקווים לאומיים בתוך השטח הכבוש".

בהודעה מטעם הארגון נכתב כי: "בהתבסס אל אלו חוות הדעת קובעת שישראל ניצלה לרעה את הסמכויות של כובש כדי לחתור תחת התכליות של דיני הכיבוש, ולפיכך מגיעה למסקנות המשפטיות הבאות: הכיבוש הישראלי הפך לבלתי חוקי. השטח הכבוש עובר סיפוח משפטי, מהלך שהוא הפרה של איסור מפורש ומרכזי במשפט הבינלאומי ופשע אפטרהייד מתבצע בגדה".

מארגון "יש דין" נמסר כי: ״על פי חוות הדעת שלנו המדיניות הישראלית בגדה המערבית מביאה לביצוע של פשע האפרטהייד. ההתקדמות של ממשלות ישראל בנתיב הדיכוי, הנישול וההשתלטות תוביל את כל האזור לאסון. הצעדים האחרונים של ממשלת נתניהו מחמירים ומאיצים את תהליך הסיפוח הישראלי בגדה המערבית״.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אז אתם בעצם חזרה על האחים אנטיגונוס ואריסטובולוס, שהביאו לפה את הרומאים כדי שיכריעו במלחמה בינהם..אה! היה לי מוכר הסיפור שלכם. איך זה נגמר? בסוף? כולם יודעים. כן, כולם יודעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים