שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ארגון "עזרת אחים" נרתם לסיוע למפוני העוטף והצפון
לא מפסיקים לרגע
קו סיוע ייעודי ומערך סיוע לחינוך המיוחד: בעזרת אחים בעיר בית שמש ממשיכים גם בימים אלה את מערך הסיוע בעקבות המלחמה | יו"ר הארגון: "זוהי זכות עצומה לסייע"
'ערכות פינוק' ללוחמים בשטחי הכינוס | צילום: 'עזרת אחים'

ארגון "עזרת אחים" בעיר בית שמש, בראשותו של היו"ר ואיש החסד הרב אברהם קאפ ממשיכים גם בימים מימים אלה את המערך האדיר שהקימו עם תחילת המלחמה וזאת בכדי לסייע להמונים שפונו מיישובי הדרום והצפון, לצד עזרה מתמשכת לרבים אשר נקלעו לקשיים כאלה ואחרים בעקבות מצב הלחימה המתמשך.

הפעילות מתבצעת במספר מישורים, הן במישור המקומי באמצעות אירוח משפחות על ידי תושבי בית שמש והסביבה, וכן בהפעלת מועדוניות לילד המיוחד בשעות פתיחה מורחבות באופן יומיומי, כולל קליטה של ילדים מיוחדים ממשפחות שפונו מיישובי הגדר, ומצאו מקלט זמני בבית שמש ובסביבתה.

ארגון 'עזרת אחים' באמצעות מטבח החסד שלו, פועל גם לחלוקת ארוחות מבושלות למשפחות של פליטי הדרום המתארחות בבית שמש ובסביבתה, לצד המשך הפעילות השגרתית של המטבח שהוקם בתרומת משפחת שטיינמץ, לע"נ הוריהם דוד וחנה, ושמוציא מדי יום מאות רבות של מנות מזון מבושלות לטובת משפחות המתמודדות עם חולי או אשפוז של אחד ההורים או בני המשפחה האחרים.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף פועל הארגון בהגשת סיוע ישיר לחזית הלחימה, כולל פינוי של משפחות מקו העימות, באמצעות צי האמבולנסים ורכבי ההסעות של 'עזרת אחים', והן בחלוקת ארוחות חמות ו'ערכות פינוק' ללוחמים בשטחי הכינוס ובמחסומים.

אחד הדברים היותר מיוחדים, הוא נושא החינוך המיוחד. גם בימים שבהם מוסדות החינוך המיוחד שבתו בכל הארץ, המועדוניות של 'עזרת אחים' המשיכו לפעול ואף הגבירו את הפעילות ביתר שאת, תוך הוספת שעות עבודה יומיות, על מנת להעניק לילדים המיוחדים תחליף לשעות הלימוד שהפסידו במוסדות הלימוד הרשמיים. המועדוניות מתופעלות על ידי צוות של מתנדבות, כשלמועדונית של הבנים הבוגרים יש צוות של מתנדבים מסורים ויקרים, שנותנים את כל כולם למען הילדים המיוחדים, ובימי חירום בכל כפליים לעומת ימי השגרה.

הארגון אף פותח את שעריו ומזמין אנשים מכל רחבי הארץ, לקחת חלק ולסייע לפעילות. בתרומה של 1,500 שקלים ניתן לממן רכישה של ערכת מיגון למתנדבים הפועלים בחזית, בתרומה של 30 שקלים אפשר לממן ארוחה חמה למשפחה שלמה, ובתרומה של 5,400 שקלים ניתן לממן משלוח של רכב מלא במזון ומיני מתיקה לטובת תושבי קו העימות והחיילים.

מעבר לכך הארגון הקים קו טלפוני ייעודי לשם זורמים המוני פניות בנושא עזרה וסיוע בעקבות מצב המלחמה. מדובר בשלוחה ייעודית שנוספה לקו של הארגון אשר פועל במהלך השנה כולה בכדי לסייע להמוני פניות ובקשות שזורמות לארגון החשוב.

בעיר בית שמש מציינים לשבח את ארגון "עזרת אחים" אשר היו הראשונים מיד ים תחילת המלחמה להקים מערך למען החינוך המיוחד בכדי שהמועדוניות ימשיכו להתקיים כסדרן למרות הקושי והחשש. מדובר בפעילות יוצא דופן אשר מקיים מועדוניות לילדי החינוך המיוחד גם בימי חירום שכאלה.

עוד מבחזית החדשות

עוד מציינים בעיר כי הארגון היה הראשון לצאת ולסייע להמונים אשר נפגעו בעקבות המלחמה, הן מקרב תושבי העיר והן תושבים מן הדרום ומן הצפון שפונו מבתיהם בעקבות הסכנה. מעבר לכך, בארגון אף יוצאים לשטחי כינוס בדרום ובצפון מתוך מטרה לסייע ללוחמים הרבים.

בארגון "עזרת אחים" ציינו כי הם מודים לכולם על ההתגייסות למען מפעלות החסד ולמען הסיוע העצום שהם מעניקים לאלפי אנשים מקרב תושבי בית שמש ומקרב שאר הערים. במסגרת הפעילות אף מגיעים מתנדבים רבים למרכז הארגון בבית שמש בכדי לסייע במפעלות החסד.

הרב אברהם קאפ, יו"ר הארגון ציין כי, "מהרגע שפרצה המלחמה שמתי לעצמי מטרה לסייע להמונים ללא הפסקה של רגע. בעיקר המשכנו את הסיוע למען החינוך המיוחד בכדי שזה יתפקד גם בימי חירום. אנו רואים בכך סייעתא דשמיא וזכות אדירה לעזור ולסייע לכולם. תקוותי שנדע ימים שקטים ורגועים יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים