שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארגון "הקסדות הלבנות" בסוריה: "כל מי שיכול – שיעזור"
עמאר אל-סלמו, מתאם בארגון הסיוע הקסדות הלבנות שיתף בקושי האדיר בחילוץ הנפגעים מההריסות | הוא קרא לעולם ולישראל "זה מצב חירום, זה אסון! חייבים לעזור לנו!"
ההריסות בסוריה | צילום: עאמר אל-סלמו, הקסדות הלבנות

כוחות הסיוע בצפון-מערב סוריה הודיעו היום (רביעי) בבוקר כי מספר ההרוגים עומד כעת על לפחות 1,280 הרוגים, באזורים שאינם נתונים לשליטת אסד. המחלצים טוענים כי ביצוע פעולות החילוץ מורכב ביותר וטוענים כי מספר האבדות צפוי להיות גבוה בהרבה.

עמאר אל-סלמו, אזרח צפון-מערב סוריה ובכיר בארגון הסיוע המקומי "הקסדות הלבנות", סיפר בריאיון ל-N12 על הקושי האדיר בפעולות החילוץ, החוסר האקוטי בתרופות והאמצעים הבסיסיים החסרים. אל-סלמו טוען שהעולם שכח אותם, וכי הם נופלים בין הכיסאות. בעוד טורקיה זוכה לסיוע רב ממדינות העולם וסוריה של אסד זוכה לסיוע נרחב ממדינות העולם הערבי ורוסיה, הם אינם זוכים לסיוע כלל. לדבריו "אנשי הקהילה הבין-לאומית לא הגיעו לכאן. האו"ם לא הצליח להביא סיוע לאזור בגלל הכבישים שניזוקו בטורקיה, ראינו כיצד משאיות של טורקיה דווקא כן הצליחו להגיע".

"אני מכיר את המצב היטב, ויש לנו כאן הר של בעיות", אמר אל-סלמו, מתאם פעולות החילוץ של ארגון הקסדות הלבנות מצפון לעיר חלב. "אנחנו לא מצליחים להביא ציוד בסיסי וגם לא רכבים. יותר מ-400 בניינים קרסו סביבנו, באזור הזה שנמצא מחוץ לשליטה של אסד".

"האו"ם לא מגיב לאסון הזה, אנחנו עדיין עם אנשים חיים תחת ההריסות, אנחנו עדיין מצילים אותם מבין ההריסות. אנחנו צריכים תגובה של הקהילה הבין-לאומית. הם רק מבטיחים אבל לא עושים כלום" אמר אל סלמו בתסכול. "האנשים כאן צריכים עזרה, סיוע במזון ובתרופות. הם רועדים מקור ואין להם כלום".

עוד מבחזית החדשות

אל סלמו קרא לעולם "אנחנו מבקשים, זה מצב חירום, אני לא יכול להסביר את זה טוב יותר, זה אסון! חייבים לעזור לנו! המשלוחים שמגיעים למשטר אסד לא מגיעים אלינו. אנחנו לא מקבלים את הסיוע שמקבל כל מי שחי תחת משטר אסד, אבל אנחנו נפגענו כאן באופן הקשה ביותר".

אל-סלמו קרא גם לישראל לפעול ולשלוח סיוע, לאזורי המורדים שלא חיים תחת שלטון אסד: "זה המסר לישראל ולכל אדם בכל העולם, כל מי שיכול – שיעזור. זה זמן נוראי, יש סופת שלגים, הטמפרטורות קפואות, אין מקלטים לאנשים, התשתיות נהרסו במלחמה, גם ככה הכול כאן הרוס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים