שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ארגון "אם תרצו" למפקד חיל האוויר: "מדינת ישראל אינה חונטה צבאית"
ארגון "אם תרצו" שיגר מכתב למפקד חיל האויר ובו בקשה להדחת טייסי המילואים שהודיעו כי לא יתייצבו לטיסות האימון: "במקום לגנות את הסרבנים, שבחת אותם במכתב שהפצת"
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר | צילום: דובר צה"ל

ארגון "אם תרצו" שיגר מכתב למפקד חיל האויר, האלוף תומר בר, ובו בקשה להדחת טייסי המילואים שהודיעו שלא יתייצבו לטיסות האימון במילואים כאות מחאה על קידום הרפורמה המשפטית. במכתב כותבים אנשי הארגון כי: "כתנועה לאומית, העוסקת בקידום הרוח הציונית בישראל, בה פעילים אלפי אזרחים, יהודים ובני מיעוטים ששרתו בסדיר, משרתים בקבע ובמילואים, בכל היחידות ובכל הכוחות הצה"ליות, בעורף ובחוד החנית, בים, ביבשה ובאוויר, נדהמנו והזעזענו לנוכח התנהלותך בימים האחרונים".

"במקום לגנות את הסרבנים באופן חד משמעי ולפעול להדחתם, ביקשת לשבח אותם במכתב שהפצת בקרב אנשי החיל, דבר שרק הוסיף שמן למדורה", הוסיפו, "על אף שאלו הצהירו בפניך באופן ברור כי הם "סומכים על מפקד חיל האוויר, מביעים חוסר אמון לגבי ההנהגה המדינית". ברור לכל כי אותם טייסים התבלבלו לחלוטין בהבנת מושגי היסוד בדמוקרטיה וחוק. הרי את הלגיטימציה לפעילותם הם אינם שואבים ממפקד חיל האויר".

עוד מבחזית החדשות

"חלילה לנו מלהפוך את צבא העם לצבא שיש לו מדינה. מדינת ישראל אינה חונטה צבאית ולעולם לא תהיה. סרבנות מצפונית ופוליטית הייתה מאז ומתמיד תופעה בזויה המסכנת את החברה, אך בימים אלו בהם האיום האיראני מתגבר לידי איום גרעיני, עזות המצח וכפיות הטובה, מצד אזרחים שהמדינה הכשירה אותם והקנתה להם ידע וכלים אדירים, היא דבר נורא. יש להילחם בו מלחמת חורמה. זוהי למעשה הפניית מטוס הקרב שהם הוכשרו להפעיל, נגד העם".

עוד כתבו במכתבם: "מי הם אותם טייסים, עזי מצח שבגלל מחלוקת פוליטית כזו או אחרת, ירשו לעצמם לאיים באי הגנה על ילדי ישראל במידה ותיפתח חלילה אש מצפון, ממזרח ומערב? נזכיר לך את דבריו של מפקד חיל האויר לשעבר האלוף דן חלוץ (אומנם זקנתו ביישה את נעוריו, אך זהו נושא למכתב אחר) עת התמודד עם תופעת הסרבנות, "אין דבר מוסרי פחות מלתקוע סכין בגב הלוחמים העושים את מלאכתם המבצעית, בגב הדמוקרטיה שבה סרבנות פוליטית אינה לגיטימית".

בסיום מכתבם כתבו: "ראוי להזכיר גם כי חלוץ הפסיק גם את טיסותיהם של מדריכי בית הספר לטיסה, שחתמו על מכתב הסרבנות בזמנו, ולא אפשר להם אפשרות לחזור בהם. "אלו לא הדמויות שראוי שיחנכו את הדורות הבאים", אמר ופעל באופן המצופה ממפקד חיל האויר. בדיוק לעת הזאת נשלחת לתפקידך. להתמודד, בין היתר, עם סרבנות פוליטית שנועדה להפוך את ישראל למדינה שבה לקולם של הטייסים יש משקל רב יותר מאשר לקולו של האזרח הפשוט המבקש את הגנתם. במקום לשבח את אותם סרבנים, אנו קוראים לך להדיח אותם ולפעול לביטול רישיונות הטיס אותם קיבלו ממדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אנחנו יודעים מי קודמו לתפקידי פיקוד. ..
    במקרה חברה דתיים לא קודמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים