שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אפס סובלנות": ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה סיכמו על מדיניות ההסתה כלפי אלימות
המשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה ואיומים נגד אל"מ (במיל') זאב רז בעקבות הפוסט שבו כתב כי: "ראש ממשלה שיטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, הוא בן מוות, פשוט כך"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

ראש השב"כ רונן בר פרסם הערב (מוצ"ש) הודעה חריגה בעקבות קריאות שהשמיעו פעילים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו למחאה אלימה בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. בר הודיע כי שוחח עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי וסיכם עימו על מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי הסתה לאלימות או קריאה לפגיעה בנבחרי ציבור.

הערב הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירה בחשד להסתה ואיומים נגד אלוף משנה (במיל') זאב רז, בעקבות הפוסט שבו הביע את קריאתו להתייחס לראש הממשלה ב"דין רודף". בהמשך הוא מחק את הפוסט וטען כי לא הוא כתב את הדברים. דובר המשטרה מסר כי התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

עוד מבחזית החדשות

בהודעה שפרסם ראש השב"כ נמסר כי השיחה עם שבתאי נעשתה "על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט". בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים יש עלייה בהיקף וחומרת ההתבטאויות הפומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, שיש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה נגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.

בהודעה נאמר ש"סוכם כי תינקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי".

בהודעה החריגה לא צוין אם השב"כ, שאחראי גם על אבטחת אישים, ייקח חלק בחקירות השונות, אך האפשרות הזו קיימת. המפכ"ל קובי שבתאי הודיע גם בעקבות הפוסט של אל"מ (במיל') רז , כי "משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שיפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".

בפוסט שפרסם רז בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו" עוד נכתב בפוסט "לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב קודם להרוג את הפושעים. מכין גילוי דעת מפורט בנושא".

הערב, לאחר הסערה שעורר, הסיר רז את הפוסט וטען כי: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים "דין רודף" היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים".

הפוסט עורר תגובות זועמות במערכת הפוליטית, ובליכוד מסרו כי: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב"כ והמשטרה חייבים לפעול מיד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו".

יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הפנה אצבע מאשימה ליאיר לפיד וכתב: "ירדתם מהפסים. זה מתחיל כשיו"ר האופוזיציה לפיד בחוסר אחריות מעודד משיכת השקעות מישראל לסינגפור ומנסה לפגוע בכלכלה הישראלית, ממשיך כשעו"ד חודק מסית לשימוש באש חיה, ועכשיו זאב רז שקורא בגלוי לרצח ראש הממשלה והשרים. חבריי באופוזיציה, גלו אחריות ותעצרו עכשיו".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר האופוזיציה לפיד כתב בתגובה כי הוא "מגנה בכל תוקף כל הסתה ואת הקריאה לדין רודף על נתניהו. המאבק הזה הוא על נשמתה של המדינה. כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה. אני קורא לכל אוהבי המדינה תפגינו, תמחו, צאו לרחובות, אבל שמרו על החוק, אל תובילו לאלימות". על דברי סמוטריץ' הגיב לפיד: "בצלאל, אני לא מקבל ממך הטפות מוסר ובטח שלא תלמד אותי אהבת ישראל מהי. אתם הורסים הכול בכמה שבועות, גוררים את המדינה לטירוף מערכות ועושים את הדבר היחיד שאתם טובים בו: מאשימים אחרים בנזקים הנוראים שאתם גורמים".

עו"ד דניאל חקלאי שמייצג את רז מסר: "זאב רז לא קרא לפגוע באיש לרבות נתניהו. הוא שיתף פוסט שהתמקד בתסריט שבו הופכת מדינת ישראל לדיקטטורה. כך או אחרת, הוא חזר בו, מחק את הדברים והסתייג מהם מפורשות". עוד הוסיף עורך הדין: "בהזדמנות זו נמתין לעדכון לגבי פתיחה בחקירה נגד יאיר נתניהו בגין קריאתו הפומבית ממנה לא חזר בו מעולם להעמיד לדין את אנשי הפרקליטות שהעמידו לדין את אביו, ולהענישם בעונש שקבוע בחוק העונשין בגין בגידה. במילים פשוטות, נתניהו קרא להרוג את אנשי הפרקליטות שביצעו את מלאכתם באומץ. עד היום לא נפתחה כל חקירה בעניינו אף שלא חזר בו מהדברים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים