שיתוף
תגובות
כלכלה » אפל נכנעה: תאפשר לאזרחי האיחוד האירופי להוריד אפליקציות צד ג׳
חוק התחרות האירופי שיכנס לתוקפו ב-2024 יחייב את אפל לאפשר לצרכנים להוריד אפליקציות צד ג׳ | אפל הודיעה שבסוף שנת 2023 היא תאפשר לחנויות צד ג׳ לפעול במכשיריה
חנות אפל בניו יורק | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

אפל מתכוננת לאפשר לחנויות אפליקציות חלופיות שמוגדרות צד ג׳, לפעול במכשירי האייפון והאייפד שלה באיחוד האירופי כבר בסוף 2023. זאת כדי לציית לחוק התחרות האירופי החדש שיכנס לתוקף בשנת 2024. חוק שבו נלחמה החברה, כך דיווח בבלומברג אתמול (שלישי), מפי מקורות שמומחים בנושא.

הפתיחה לחנויות אפליקציות צד ג׳ עשויה להוות איום גדול על עסקי השירותים הצומחים במהירות של חברת אפל, אך המתחרים שלה יצטרכו לפני הכל לעבור את המכשול של שכנוע הצרכנים לעזוב את האבטחה הגבוהה ופשטות השימוש בחנות האפליקציות של אפל.

עוד מבחזית החדשות

אפל סירבה להגיב. חברת מטא (פייסבוק לשעבר), אמזון ומיקרוסופט גם הם לא הסכימו להגיב לידיעה, אך מספר חברות מפתחי אפליקציות אמרו שאפל תהיה חייבת לציית במלואה לחוקי האיחוד האירופי ובאמת לפתוח את החנות לתחרות.

כחלק מהשינוי המתוכנן, לקוחות אפל יכלו להתקין אפליקציות מבלי להשתמש באפל סטור (חנות האפליקציות). עם זאת אפל עדיין לא קיבלה החלטה האם לציית להוראות נוספות בחוק, כמו לאפשר מערכות תשלום חלופיות. מתן האפשרות לעקוף את מערכת התשלום של אפל עלולה לפגוע בהכנסות העתידיות של החברה הנעמדות במיליארדי דולרים. אפל גובה ממפתחי האפליקציות עד 30% על רכישות באפל סטור.

בשנה שעברה  זרמו לחברה הכנסות בגובה של כעשרה מיליארד דולר דרך אפל סטור, על פי הערכות של חברת ניתוח חברות תקשורת, סנסור טאואר. לפחות 70% מהכספים הולכים למפתחי אפליקציות. אנליסט מניות ב-CFRA, אנג'לו זינו אמר שהוא צופה שפחות מ-0.2% מסך המכירות של אפל יושפעו מחנויות אפליקציות המתחרות באיחוד האירופי. לדבריו "ההשפעה הסופית תהיה נמוכה מכיוון שרוב משתמשי אפל לא ישנו את ההרגלים שלהם והם על פי רוב מרוצים מאוד מהפלטפורמה". הוא הוסיף, "אנו צופים שרוב צרכני אפל ישמרו על הסטטוס קוו על ידי שימוש בחנות האפליקציות הקיימת של אפל".

אפליקציית סיגנל | צילום: BigTunaOnline, שאטרסטוק

האכיפה של האיחוד האירופי בנושא, צפויה להתחיל מאמצע 2024. החוק מחייב את חברות הטכנולוגיה הגדולות לפתוח את המערכות שלהן למתחרים בתקווה להגדיל את התחרות. חברות שלא יפעלו בהתאם להוראות החוק, צפויות לקנסות של עד 10% מההכנסות השנתיות העולמיות בגין ההפרות.

חברת אפל טענה, שההיתר שניתן לחברות צד ג׳, תוך עקיפת האפל סטור שלה, חושפת את הצרכנים לסכנות של אבטחה ופרטיות. לעומת זאת המבקרים של אפל, כגון חברת אפיק גיימס (Epic Games), טענה שהחששות הללו מוגזמים. המנכ"ל, טים סוויני, כתב בטוויטר אתמול (שלישי) כי הקונגרס האמריקני חייב להעביר הצעת חוק דומה לאיחוד האירופי, אחרת זה "ישאיר מפתחים אמריקאים בנחיתות עסקית".

עוד מבחזית החדשות

חברת גוגל מאפשרת התקנת אפליקציות צד ג׳ בטלפונים שמופעלים על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד שלה במשך שנים. אבל כדי לשמור על היתרון, הצרכנים חייבים להתאים את הגדרות ולאשר את אזהרות האבטחה, כך שבפועל 90% מההורדות עדיין מגיעות מחנות האפליקציות הרשמית של גוגל, כך טענה אפיק גיימס בבית המשפט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים