שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » אסירים יהודים באוקראינה יערכו סדר כהלכתו
לראשונה
אסירים יהודים בכל רחבי אוקראינה ולמעלה מעל אלף מיהודי קייב כבר קיבלו ערכות מוכנות לליל הסדר | הרב יונתן מרקוביץ: "העוצר לא יצליח לקחת מאיתנו את חג החירות"
תגיות:
עשרות חיילים בחזית קיבלו ערכות מוכנות לליל הסדר | צילום: ללא קרדיט

הפעילות היהודית בבתי הכלא ברחבי אוקראינה, קיבלה תאוצה משמעותית מאז מינויו של הרב יונתן מרקוביץ' רבה הראשי של קייב לתפקיד רב בתי הסוהר של אוקראינה. עוד ועוד אסירים יהודים פנו בחודשים האחרונים, על מנת לקבל מענה דתי לאורך השנה ובחגי ישראל בפרט.

לקראת פסח, נשלחו ערכות ליל הסדר לעשרות בתי סוהר בהם כלואים אסירים ועצירים יהודים שמרצים את עונשם. לצד ערכות לעריכת ליל הסדר כהלכתו, זכו האסירים גם למוצרי מזון, היגיינה ומצרכים נוספים שיקלו עליהם במעט את שהותם מאחורי סורג ובריח.

עוד מבחזית החדשות

מי שעוד זכו למשלוחים מהקהילה היהודית בקייב, לאזורים מרוחקים בכל רחבי אוקראינה, הם למעלה ממאה חיילים וקצינים מקייב השוהים בחזית הקרב, אך לא מוותרים על אכילת מצה ועריכת ליל הסדר גם מול התותחים הרועמים.

בעיר קייב עצמה, השרויה עדיין תחת מגבלות  המלחמה, נערכת הקהילה גם כן לחגוג את ימי הפסח כהלכתם. כחלק מהכנה המקדימה לחג, נשלחו מעל אלף ערכות סדר, עם מזון ומצרכים לחג לתושבי העיר שנאלצים לחגוג השנה את ליל הסדר בביתם, זאת בעקבות העוצר המופעל בשעות הערב מידי יום. נציגי קהילת JCC חב"ד,  עברו מבית לבית והעניקו את הערכות בליווי הסבר פרטני על סדר ההגדה, סימני הקערה ומצוות החג. 

בשל העוצר הלילי ומגבלות ההתאספות, צומצם הסדר המרכזי הגדול שנערך מידי שנה במרכז הקהילתי. בתיאום עם כוחות הבטחון המקומיים, הוחלט על פיצול ליל הסדר לשלושה אירועים שונים ברחבי העיר בהשתתפות של מעלה מ-400 יהודים במוקדים השונים שיפעלו במקביל לשולחן הסדר החגיגי בבית הכנסת המרכזי – 'בית מנחם' חב"ד JCC.

לדברי הרב יונתן מרקוביץ רבה הראשי של קייב: "הודות לסיוע החשוב ושיתוף הפעולה עם ארגון JRNU בהובלת הרב שלמה פלס והרב דוד מונדשיין וכן עם הפדרציה היהודית באוקראינה, אנחנו מצליחים להביא את החירות ושמחת החג ליהודים רבים בקייב ולחיילים ואסירים ברחבי אוקראינה. אני מתפלל שבשנה הבאה נזכה לערוך את ליל הסדר כבני חורין אמיתיים בשלווה ובשלום, ללא רעשי מלחמה ברקע, כל אחד בביתו ובמקומו". 

באופן מפתיע, אחד משיאי פעילות הפסח של חב"ד JCC קייב, יתרחש מחוץ לגבולות אוקראינה. עשרות קשישים יהודים שחולצו מקייב במהלך חודשי החורף ושוהים במרכזי קליטה בלובלין ובלודז', יזכו לערוך את ליל הסדר כהלכתו עם נציגי הקהילה. עבור חלק מהנוכחים, זה יהיה ליל הסדר הראשון לאחר שנים רבות שלא זכו להשתתף באירוע שמציין יותר מכל, את היציאה לחירות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים