שיתוף
תגובות
חדשות » אסון נורא: 7 נרצחו ו-5 נפצעו בליל שבת בפיגוע ירי בנווה יעקב
שבעה יהודים נרצחו בפיגוע בבית כנסת בנווה יעקב בירושלים. שלושה פצועים פונו לבית חולים | המחבל עלקם ח'יירי תושב א טור שבמזרח ירושלים חוסל
מתנדבי זק״א פועלים בשטח באיסוף ממצאים של הנרצחים | צילום: דוברות זק״א

שבעה ישראלים נרצחו בפיגוע שאירע בליל שבת בבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. שלושה פצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. המחבל עלקם ח'יירי, תושב א-טור שבמזרח ירושלים, חוסל במקום. במשטרה הודיעו על העלאת הכוננות בירושלים ובצה"ל נערכים להסלמה ביהודה ושומרון.

מתנדבי זק״א פועלים בשטח באיסוף ממצאים של הנרצחים | צילום: דוברות זק״א

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע למקום באמצעות רכב, פתח באש בבית כנסת, ונמלט באמצעות הרכב לכיוון בית חנינא. כאשר הוא זיהה שני שוטרים במחסום מאולתר, הוא יצא מרכבו, שלף אקדח והחל לירות לעברם. עליהם. השניים ניהלו עמו קרב יריות והצליחו לחסל אותו.

המחבל, בן 21, ללא רקע ביטחוני קודם ובעל תעודת זהות כחולה. על פי המשטרה, הוא פעל לבדו ופתח במסע הרג ללא הבחנה.

מותם של חמישה נרצחים נקבע במקום, בהם ארבעה גברים כבני 60, 50, 25 ו-20 ואישה כבת 60. חמישה פצועים פונו לבתי החולים, ביניהם גבר כבן 30 ואישה כבת 70 במצב אנוש, מאוחר יותר הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותם. שלושה פצועים מאושפזים בהדסה עין כרם ובשערי צדק, שניים במצב בינוני ונער במצב קשה בינוני.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בתגובה לפיגוע: "זה הוא אחד הפיגועים הקשים שנתקלנו בהם בשנים האחרונות. המחבל הגיע לבצע ירי בכל מה שנקרה בדרכו. הוא החל במסע הרג עם אקדח וירה בכל מי שנתקל בו. גם אנשים שבאו לבדוק ולראות מה קרה נורו. לאחר מכן, הוא עלה לרכב והתרחק כ-300 מטרים. צוות שוטרים שהיה בצומת הגיע, ירה בו בחזרה ונטרל אותו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הצהרה לתקשורת ממטה המשטרה בירושלים: "זה הוא אחד הפיגועים הקשים שידענו בשנים האחרונות. ליבנו עם משפחות הנרצחים, אנו מאחלים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני רוצה לשבח את פעילות השוטרים, שהגיעו תוך דקות. גם דקות זה לפעמים מאוחר מידי. כינסתי הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, בצאת השבת נכנס את הקבינט. צריך לפעול בנחישות ובקור רוח. אני קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיהם, לצורך זה יש לנו את כוחות הביטחון. החלטנו כבר על כמה צעדים מיידים".

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. הוא הנחה את מערכת הביטחון להיערך לאפשרות של התפתחויות נוספות בשטח ולסייע ככל הנדרש למשטרת ישראל.

ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים שיבח את השוטרים שחיסלו את המחבל: "הם זיהו את הרכב, שהחל לבצע ירי לעברם ופתחו במרדף אחריו" עוד אמר תורג'מן כי המחבל ניסה להימלט ברגל וציין כי השוטרים דלקו אחריו והצליחו לחסל אותו.

עוד מבחזית החדשות

זמן קצר לאחר הפיגוע, בירך דובר חמאס חאזם קאסם על הירי ואמר שהוא בוצע כנקמה על פעילות כוחות הביטחון בג'נין ביום חמישי האחרון. דובר הגי'האד האיסלאמי דאוד שהאב פרסם הצהרה ואמר: "זו התגלמות האחדות של הזירות בירושלים, בגדה ובעזה. המסר לישראל היום הוא המוכנות של ההתנגדות וההיערכות שלה לקרב הסופי, הקרוב מאוד".

מוקדם יותר היום, נפצעו שני יהודים בפיגוע ירי נוסף בעיר דוד בירושלים. השניים פונו במצב קשה אך יציב על ידי צוותי מד"א לבית החולים שערי צדק בעיר. הפצועים הם אב ובנו, קצין בצה"ל שהיה בחופשה, בשנות ה-20 וה-40 לחייהם. אזרח חמוש שהיה באזור נטרל את המחבל, נער בן 13.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים