שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אסון בקולומביה: מטוס התרסק באמזונס, 4 ילדים נעדרים
במבצע איתור מורכב בלב הג'ונגל, שקיבל את השם "תקווה", התגלו סימנים לכך שהילדים, בהם תינוקת בת 11 חודשים שרדו | המשטרה: "הנס עדיין לא קרה, הילדים לא בידינו"
המטוס שהתרסק | צילום: לפי סעיף 27א'

כוחות המשטרה בקולומביה מנהלים מרוץ נגד הזמן כדי למצוא את הנעדרים. מטוס ועליו שבעה בני אדם, בהם ארבעה ילדים, התרסק באמזונס בדרום קולומביה לפני 18 ימים. גופות המבוגרים אותרו, אך הילדים, בהם תינוקת בת 11 חודשים לא נמצאו. במבצע איתור מורכב בלב הג'ונגל התגלו אתמול (רביעי) סימנים לכך שהם שרדו.

עשרות חיילים ויחידות חילוץ מקצועיות סורקים בשבועיים וחצי האחרונים את האזור הסבוך בתנאים קשים. גופת האם, שהייתה עם ילדיה על המטוס, נמצאה, ויחד עמה אותרו גופות הטייס ואישה נוספת. האב, מנואל רניקה מורלס, סיפר בעצב על ילדיו הנעדרים: "לסלי בונבאי מוקוטי בת 13, בת ה-9 היא סלומני ראנוק מוקוטי, אריאל ראנוק מוקוטי בן 4 והתינוקת בת 11 חודשים".

עוד מבחזית החדשות

אתמול, אחרי שבועיים וחצי של חיפושים, אותרו סימני חיים כ-3 קילומטרים מנקודת ההתרסקות. במקום נמצאו מאהל ארעי, בקבוק של תינוק, לצד שרידי פירות יער, שלפי המומחים נאכלו בימים האחרונים. "התנאים בג'ונגל הקשו על הגישה לאזור כיוון שירד גשם בכל יום", סיפר קולונל חואן חוסה לופז. "הממצאים שמצאנו אתמול, כשהצלחנו סוף סוף להגיע להריסות, מעידים על כך שייתכן והילדים שנמצאו על המטוס חיים".

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו מיהר לבשר לאומה על הנס שאירע, אך הכוחות בשטח הבהירו "הנס עדיין לא קרה, הילדים לא בידינו ובינתיים מוגדרים כנעדרים". גם סבתם של הילדים הצטרפה הלילה לחיפושים בג'ונגל, ומאז היא כורזת להם לשבת במקום ולהישאר רגועים: "זו אני, סבתא שלכם, אני מבקשת שתהיו סבלניים, אני מחפשת אתכם". הכוחות בשטח מסרו, כי ארבעת הילדים נמצאים במרחק של שעות ספורות מהיישוב הקרוב ביותר לנקודת ההתרסקות, שהוא יישוב מבודד ומרוחק.

מומחים מעריכים שקיים סיכוי סביר שהילדים הקטנים ניצלו מההתרסקות, ומאז הם משוטטים בג'ונגל, מנסים לשרוד. אומה שלמה מחזיקה אצבעות למבצע שזכה לכינוי "אספרנסה" – תקווה, שהוא אכן יסתיים בבשורות טובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים