שיתוף
תגובות
חדשות » אסון בצפון: הרוג ופצוע קשה בהתרסקות מטוס קל
אדם נהרג ואדם נוסף נפצע קשה בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח בין טובא זנגריה לאליפלט שבגליל העליון | מסוק מד"א הצלה פינה את הפצוע לבית חולים
זירת ההתרסקות | צילום: דוברות כבאות והצלה צפון

שני בני אדם נפצעו קשה בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח בין טובא זנגריה לאליפלט שבגליל העליון. פראמדיקים של מסוק מד"א-הצלה אייר שנחתו בזירת האירוע העניקו טיפול רפואי לשני פצועים לכודים במצב קשה, אחד מהם נפטר מפצעיו. למקום הגיע צוות כבאות והצלה שפעל במקום עם ציוד חילוץ.

ההרוג הוא טל בן יוסף, בן 50 מבית חשמונאי. לפי הערכה ראשונית, כשל טכני אירע במטוס שניסה לשוב לשדה התעופה בראש פינה אבל איבד גובה והתרסק בשטח פתוח בין טובא זנגריה לאליפלט.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הוועד המקומי בבית חשמונאי סיפרה כי בן יוסף ז"ל היה "איש משפחה למופת, ואיש אהוב בקהילה. הוא יחסר לנו מאוד, המומים ושבורי לב ומשתתפים בצער המשפחה". בן יוסף שימש בעבר כעורך מגזין התעופה "עם הרוח". מצבו של הגבר השני כבן 30 שנפצע בהתרסקות מוגדר עדיין קשה אך יציב, והוא מאושפז במרכז הרפואי זיו בצפת.

מהמשטרה נמסר כי "במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח מרשות שדות התעופה אודות טייס שדיווח על נחיתת אונס, ולאחר מכן הקשר עמו נותק. עם קבלת הדיווח שוטרי המחוז הצפוני החלו בסריקות יחד עם מסוק של היחידה האווירית ומסוק של מד״א ובתוך זמן קצר המטוס אותר בשטח פתוח סמוך ליישוב אליפלט. מהמקום פונו במסוק שני בני אדם במצב אנוש ובמצב קשה".

פראמדיקים במסוק מד"א הצלה-אייר מאיר בן יאיר ויואב שושה סיפרו: "קיבלנו את הדיווח על התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ומיד המראנו למקום במסוק מד"א-הצלה אייר. מיקום ההתרסקות לא היה ידוע בשלב הזה וביצענו סריקות מהאוויר על מנת לאתר את הזירה במהירות והאפשרית ולהתחיל בטיפול הרפואי. כעבור מספר דקות של סריקות זיהנו את שברי המטוס על הקרקע. למרות שמדובר בשטח סלעי קשה מאוד נחתנו בסמוך למקום ההתרסקות. ירדנו מהמסוק עם כל הציוד הרפואי הנדרש ורצנו לשברי המטוס. הבחנו בטייס ונוסע לכודים. הבנו שנדרשות פעולות חילוץ מורכבות מאוד וללוחמי האש לא תהיה אפשרות להגיע למקום באמצעות הכבאיות. תיאמנו עם המוקד שיזניקו כבאים למנחת מחניים. המשכנו בטיפול רפואי עד להגעת הכבאים וכאשר הפצוע חולץ העברנו אותו למסוק ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב. הפצוע השני שהיה מחוסר הכרה חולץ בהמשך אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ומותו נקבע בשטח ע"י רופא."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים