שיתוף
תגובות
חדשות » אנטישמיות זה כאן: סערה בעקבות סרטון השנאה מהאוטובוס
הקצין החרדי שהותקף הבוקר באוטובוס, הוא חסיד בעלז בן 26, עו"ד במקצועו | התיעוד של האישה שתוקפת אותו עורר סערה ברשתות ו דרעי: "אנחנו לא מתביישים בכיפה שלנו"
הירש בצבא | צילום: פייסבוק

התיעוד שפורסם הבוקר (שני) בו נראה צעיר חרדי מתעמת באוטובוס עם אישה שתקפה אותו רק משום מראהו החרדי, עורר סערה עזה ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית. רבים סברו כי גם אם הוא לא היה משרת בצבא, השמצות כאלה הן בגדר אנטישמיות.

תיעוד מהאוטובוס | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

הקצין החרדי, ישראל יונתן הירש, הוא חסיד בעלז בן 26, עו"ד במקצועו, שגר בהוד השרון. הירש הוא סרן במיל', ששירת שירות קרבי ביחידה מיוחדת, אך בשל לבושו החרדי הוא זכה לכינויי גנאי ולהשמצות שנלקחו מזמנים אפלים בהיסטוריה.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לסרטון השנאה באוטובוס בהוד השרון וכתב: "אנחנו לא מתביישים בכיפה שלנו. לא מתביישים בפאות שלנו ולא מתביישים בזהות שלנו. אנחנו גאים שזכינו לחיות כיהודים בארץ ישראל. המסיתים והמגדפים הם אלה שצריכים להתבייש".

יו"ר המחנה הציוני בני גנץ הגיב: "הסרטון של הצעיר החרדי באוטובוס, פוצע. זה לא משנה איפה אדם שירת או האם הוא שירת, או מה אנחנו לובשים ולמי אנחנו מתפללים, כדאי שנזכור שכולנו אחים. אני מקווה שהנוסעת תמצא את הדרך להתנצל בפניו ושהוא ימצא את המקום למחול לה".

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב: "ישראל יונתן הירש, עם ישראל מוקיר אותך, מחבק אותך ואוהב אותך. האנטישמיות שחווית אין לה מקום באף מדינה בעולם, קל וחומר בבית הלאומי של העם היהודי, מדינת ישראל".

איש התקשורת ינון מגל כתב: "לא הבנתי, ואם החרדי לא שרת בצבא, הוא "צריך לרדת מהאוטובוס?" הוא צריך להסביר "למה הוא חובש כיפה?" אתם קולטים מה קורה פה?". מגל גם ציין כי שירת עם אביו של הבחור החרדי ביחידה (סיירת מטכ"ל).

העיתונאי יאיר שרקי כתב: "הבחור בסרטון הוא ישראל הירש, במקרה, קצין בצה"ל וסרן במילואים ביחידה קרבית. עו"ד בשירות המדינה ותושב הוד השרון. אבל נניח שהוא היה סתם חרדי מן השורה, שיושב ולומד תורה. זה מצדיק הערות כאלה באוטובוס על כיפה ופאות?"

עוד מבחזית החדשות

העיתונאי ישראל כהן: "רק הבוקר עוד התגולל נחום ברנע נגד חוק הגזענות שיזם ח"כ יעקב אשר בכדי למנוע תופעות מכוערות כמו הסרטון הדוחה שפורסם היום, שבו אישה יוצאת בשנאה מבישה נגד חרדי באשר הוא. מעניין מה יהיה לו להגיד כעת. אין דבר צודק יותר מקידום החוק הזה בכל הכוח ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ ארז מלול: "הסרטון המזעזע שעו"ד יונתן הירש סגן במילואים ביחידה קרבית בצה"ל מותקף במילים קשות כשנסע באוטובוס, מוכיח שנאה וגזענות נטו לכיפה ולמסורת- דברים שמזכירים לנו תקופות אפלות בהיסטוריה. גם שהגברת הבינה, שהאיש עשה צבא, ממשיכה את התקפה. בטוחני שדעה זו לא מייצגת את כלל תושבי הוד השרון".

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר בתגובה לסרטון האנטישמי: "לפיד וליברמן, כל הכבוד, הצלחתם. שנאת החינם לה אתם מטיפים לא שבה ריקם. הסרטון הזה צריך לזעזע כל אדם בר דעת".

יו״ר הועדה לזכויות הילד ח״כ אלי דלל (הליכוד) הגיב: "סרטון מחריד שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי. ‏לצערי זה לא נולד בחלל ריק וזו תוצאה של הסתה ושטיפת מוח של חלקים מהאופוזיציה והמחאה. סור שהקולות האלה יתגברו, זה מסוכן ואנו חייבים להוקיע זאת! ‏אחים אנחנו. ‏אני מחזק את הבחור הנפלא הזה שענה והתנהל בצורה מופתית".

הצטרפו ועקבו אחר

10 תגובות

  1. הלבוש החרדי הוא בגדיי הכרה וזהות יהודי והם מיוחדים מהשאר שזה פוגע ולא עוזר לישראלים במדינה. כל התפילות לא עוצר את כל הצרות הבעיות והקשיים שגם הם מוסיפים.

  2. לדעתי הצעיר טעה בזה שנעלב ממנה. הגיוני להסיק שלא עשה צבא, כי מה לעשות רוב החרדים לא עשו ולא מעניין אותם לעשות צבא. ברור שזה שהיא שפטה אותי לא ראוי. אך אני לא אתפלא בכלל אם הסרטון הזה לא מפוברק על ידי חרדים כביכול כדי להראות שיפוטיות כלפיהם. יש כעס רב בציבור על חרדים שרובם לא עושים צבא ולא תורמים למדינה, אז אכן כל הכבוד לצעיר, אבל הבעיה היא שרוב החרדים מזלזלים בחילוניים שמשרתים בצבא ושופטים אותם לא פחות והרבה יותר ממה שהאישה הזו הביעה. זלזול שתוצאותיו הם שהחילוניים יהיו עבדי החרדים- כפי שמתרחש. בפועל, במציאות, רוב החילוניים עושים צבא, הרבה הרבה הרבה יותר חילוניים מגנים בחי"ר על המדינה, מחרדים, וחרדים מזלזלים בזה שחילונים נעלבים וכעוסים שמפקירים אותם ואת נפשם. ולא , להתפלל זה לא מספיק. דעו לכם שגם חילוניים מתפללים הם פשוט לא מבקשים כסף על או פטור מהצבא.

    1. אבל הוא אמר לה שהוא בצבא והיא המשיכה עם התגובות המטומטמות שלה. לא קראת?

    2. דברי בלע !!!
      החרדים לא רק שלא מזלזלים במי שמשרת בצבא להיפך מתפללים עבורו !
      הבעיה היא שאת לא יודעת מה ערך תפילה ,
      ואת מסיתה אפילו יותר מהאשה המדוברת ,
      את" כאילו" מצדיקה ואח"כ עוברת לאג'נדה שלך

    3. גם הערבים לא עושים צבא והשמאלנים אוהבים אותם.
      הציבור הדתי לאומי עושה צבא יותר מהחילונים, והחילונים שונאים אותם עד מוות.
      זה פשוט שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים. כי אם אנחנו צודקים אז בעולם הבא הם בצרות

    4. את בחורה סתומה וחסרת טקט התפילות ולימוד התורה מגנים יותר מהצבא ואם החילוניה הזאת היתה נפצעת מי שהיה ראשון לעזור לה זה מתנדבים חרדיים של איחוד ואם היא היתה מרוחה על הכביש בתאונה מי שהיה מגרד אותה זה חרדי מזקא וכמו שאנחנו לא עבדי החילונים למרות שאנחנו מתנדבים לעשות שלל דברים גם הם לא עבדים שלנו בגלל שהם עושים צבא סבבה ודרך אגב אם זה מה שאת חושבת תהיי חילוניה ואל תעשי שקר בנפשך בנתיים את אומללה מסכנה אני לא מקנא בך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים