שיתוף
תגובות
חדשות » אנטישמיות במיטבה: האם בית המשפט יבטל את ההחלטה נגד האיסור לקיים תפילה בהפרדה?
תל אביב
עו"ד נורדמן פנתה לבג"ץ בטענה כי אין לעירייה סמכות למנוע הפרדה מגדרית בתפילת יום הכיפורים | "שפל חדש בדברי ימי המדינה" | הדיון נקבע ליום רביעי
בדרך לתפילה | צילום: TaliV, שאטרסטוק

עתירה מנהלית דחופה הוגשה לבית המשפט העליון על ידי ארגון פורום חירות וכבוד האדם בישראל ושני תושבי תל אביבר, באמצעות עו"ד צפנת נורדמן, בדרישה לבטל את החלטת עיריית תל אביב שלא לאפשר תפילה בהפרדה ברחוב דיזנגוף במהלך יום כיפור. מדובר בתפילה שאותה מוביל ארגון "ראש יהודי" מדי שנה, אך ארגון זה אינו שותף לפנייה לבית המשפט.

בעתירה מתבקש בית המשפט להכריז על ביטול ההחלטה, זאת מכיוון שלטענת העותרים היא אינה חוקית. "ההחלטה מסמנת שפל חדש בדברי ימי המשיבה, בדברי ימי המדינה", נטען. "מאז שלטון המנדט הבריטי והפרעות ביישוב היהודי לא נשמע בארץ ישראל איסור על אבזרי תפילה יהודית, על מחיצה – עד עתה".

עוד מבחזית החדשות

לטענת העותרים, בשנים האחרונות מתקיימות תפילות ברחוב דיזנגוף, תוך שימוש במחיצה, כשעד עתה העירייה לא העלתה בדעתה לאסור את התופעה. "התפילות הנפרדות, תוך שימוש במחיצה, נערכו באישור העירייה וזו אף התפארה בהן", טוענים העותרים. עוד טוענים העותרים כי תפילות מוסלמיות מתקיימות בעיר בהפרדה מזה זמן רב ללא הפרעה. כך, לא מזמן התקיים אירוע תפילה המוני לכבוד חג הקורבן המוסלמי, כשגדרות של העירייה שימשו להפרדה בין המגדרים.

ההחלטה החדשה לטענת העותרים "בלתי חוקית והתקבלה בחוסר סמכות" לטענתם, אין חוק שאוסר על תפילה יהודית לפי כללי ההלכה היהודית והמסורת היהודית "ובכלל זה תוך שימוש במחיצה בין עזרת הגברים לעזרת הנשים, ומכאן שתפילה כזו מותרת". גם חוקי העזר של העירייה לא כוללות סמכות לאיסור על שימוש במחיצה בתפילה. "האיסור על שימוש במחיצה בתפילה יהודית אינו רק בלתי חוקי אלא אף בלתי חוקתי", כותבת נורדמן בשם העותרים.

עוד מבחזית החדשות

לדבריהם, הזכות לשוויון נפגעת הן בכל הנוגע לשוויון בין יהודים למוסלמים, והן בשוויון בין המינים. "אם לא תוצב מחיצה, התפילה במקום תוכל לשרת רק בני מין אחד. איסור מחיצה יוביל לכך שגברים בלבד ישתתפו בתפילה, אם בכלל תתקיים. איסור המחיצה הוא אפוא הדרת נשים". "מוטב היה להחלטה המבישה שלא הייתה באה לעולם", מסכמים העותרים. הדיון בתיק נקבע ליום רביעי הקרוב.

בשבוע שעבר פורסם ב"ישראל היום" כי עיריית תל אביב אסרה על ארגון ראש יהודי לקיים תפילה בהפרדה ברחוב דיזנגוף, כפי שנהוג בשנים האחרונות בתחילת ובסיום היום הקדוש. בעקבות הודעה זו הודיעו בארגון כי לא יקיימו אירוע שלא בהפרדה. בראש יהודי פנו לרב שמואל אליהו ושאלו מה עליהם לעשות, והרב אמר כי עליהם לקיים את התפילה גם אם לא תהיה הפרדה, אך בארגון עדיין לא החליטו סופית מה יעשו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים