שיתוף
תגובות
חדשות » אנטישמיות ב"הארץ": קריקטורה מסיתה נגד הציבור החרדי
קריקטורה בעלת מוטיבים אנטישמיים שפרסם הבוקר הקריקטוריסט עמוס בידרמן בעיתון הארץ עוררה סערה | אריה ארליך: קריקטורה "גבלסית"
הקריקטורה שפורסמה בעיתון הארץ | צילום: הארץ

על רקע הכספים הקואליציוניים שהובטחו לחרדים במסגרת התקציב, פורסמה הבוקר (שלישי) קריקטורה בעלת מוטיבים אנטישמיים בעיתון הארץ על ידי הקריקטוריסט עמוס בידרמן. הקריקטורה מציגה את הפוליטיקאים החרדים כ"בוזזי הקופה הציבורית".

בקריקטורה מוצגים הפוליטיקאים החרדים עם מוטיבים שאפיינו את הקריקטורות האנטישמיות שהתפרסמו במאה הקודמת ערב השואה באירופה. בקריקטורה מוצג דרעי עם אף ארוך, גולדקנופף עם קופסת "לואי ויטון", סטרוק ונוספים סוחבים כמות גדולה של כסף. נתניהו ניגש אליהם עם החבילה האחרונה מהכספת ומציע להם לקחת: "רגע! יש עוד". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נראה יושב על הכספת ומפזר שטרות לכל עבר. הקריקטורה לא עברה בשתיקה והפרסום זכה לגינויים רבים.

עוד מבחזית החדשות

חבר הכנסת דני דנון כתב בטוויטר: "בדמוקרטיה לגיטימי להתווכח ולהביע דעות שונות. אבל אם קריקטורה כמו זו שפורסמה היום ב"הארץ", הייתה מתפרסמת בעיתון באירופה, הליגה נגד השמצה הייתה דורשת גינוי. כן לשיח – לא להסתה ולשנאה".

העיתונאי אריה ארליך כינה את הקריקטורה "גבלסית" וכתב כי "בשלב מסוים נפסיק להתרגש ונבוז בוז גדול ומרחם על האשמאים אכולי השנאה העצמית על שלל שמותיהם, מופעיהם ושלטיהם. אנחנו נהיה כאן הרבה אחרי שאתם תרדו לברלין וחיי הפוסט יהדות שלכם יגרמו לילדיכם להתבולל איפשהו.
וכן, תקפצו. או שתחליפו דיסקט, כי השנאה הפאשיסטית הזו תוריד אתכם, ולא אותנו, לעברי פי פחת. בהצלחה עם זה".

עיתונאי נוסף צייץ: "איך הייתה נראית קריקטורה של בידרמן אם היא הייתה לפני שנה… עם המיליארד שקל שהציעו לשני חכי"ם חרדים רק כדי שיעדרו בהצבעה על התקציב?"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים