שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אנו חותרים להפקת לקחים מאוזנת"
המפכ"ל לשוטרים
פורום המפכ"לים לשעבר במכתב לנתניהו: "דרושה ועדת חקירה ממלכתית" • חוקרי מח"ש הגיעו למירון, ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש מונה לעמוד בראש החקירה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שלח היום (ראשון) אגרת לשוטרים במשטרת ישראל, בעקבות אסון מירון. באגרת הוא מחזק את ידם של השוטרים, ומבטיח כי המשטרה תדע לצלוח את המשבר הנוכחי.

"אחיי ורעיי השוטרים", פתח המפכ"ל, "בסוף השבוע אירע אסון כבד בהילולת מירון השנתית. ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון. משטרת ישראל כולה משתתפת באבלם ובצערם העמוק, ומאחלת החלמה מלאה לפצועים".

"אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה, הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו ובטחונו של האזרח בשגרה ובחירום. אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה".

"כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות. אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים, כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה, אל מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחינו, לטובת בטחון הציבור ואיכות חייו".

"השוטרים והשוטרות שפעלו במירון, פעלו שעות ארוכות, לצד צוותי הרפואה, החרום וההצלה, בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים. אני פונה לכל אחת ואחד מכם השוטרים והמפקדים, ומחזק ידיכם כמי שעמלים לילות כימים, לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי".

"אני סומך עליכם. אין לי ספק בעמידתנו באתגרים שלפתחנו, למען יידע כל אזרח, כי במשטרת ישראל משרתים שוטרים המבצעים תפקידם בשליחות, באמונה ובמסירות אין קץ. ביום זה, אשר הוכרז כיום אבל לאומי, נוריד את דגלי המדינה לחצי התורן, נושיט יד חמה ומחבקת למשפחות השכולות, ונישא תפילה להחלמה מהירה של הפצועים. נרכין ראש לזכר הנספים", לשון המכתב.

ניצב-משנה אברהים סלמאן, ראש אגף חקירות ומודיעין במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מונה היום לעמוד בראש חקירת האסון בהר מירון. לפי מח"ש, החקירה החלה כבר ביום שישי והוקצה לה "צוות חוקרים מיומן".

חוקרי מח"ש הגיעו למחוז הצפוני ולקחו את "תיק האירוע" על האסון במירון. צוות החקירה, , אסף גם מסמכים שונים הקשורים לפרוטוקולים שבוצעו בטרם אושרה ההילולה. לאחר שחוקרי מח"ש יעברו על המסמכים, תתבצע הערכה מי מהקצינים יובא תחילה לעדות – ואם צריך גם לחקירה באזהרה.

כירים לשעבר במשטרה קוראים הבוקר לראש הממשלה נתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית. "אירוע הר מירון אינו נחלתה של משטרת ישראל בלבד", כתבו פורום המפ"כלים לשעבר. "אירוע הר מירון אינו נחלתה של משטרת ישראל בלבד", הוסיפו. "מעורבים בו גורמי ביטחון נוספים, משרדי ממשלה ורשויות שונות, גם בתהליכי עבודת מטה וגם בתהליך קבלת ההחלטות, כאשר חלוקת תחומי האחריות בין הגופים לתכנון, לניהול ולביצוע פועלים בעיוורון מוחלט".

"כמי שניהלו ופיקדו על הילולת הר מרון ואירועים דומים בעבר וכמי שנחשפו לתוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתקיים השנה, אנו פונים אלייך בבקשה להוביל את הקמתה של וועדת חקירה ממלכתית אשר תברר את העובדות, תסיק מסקנות ותמליץ המלצות לקראת הערכות לאירוע הבא", כתבו הניצבים ורבי הניצבים בדימוס.

המכתב נשלח בהעתקים נוספים גם לשר המשפטים בני גנץ, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, נשיאת העליון אסתר חיות ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי. עוד כתבו המפקדים בדימוס: "משטרת ישראל ואנשיה התמודדו בעבר עם ועדות חקירה שמונו לברר כשלים לכאורה, ולמרות הקשיים תמיד יצאה משטרת ישראל מחוזקת".

גם בכנסת מקודמת יוזמה לפתיח הוועדה. כמה חברי כנסת צפויים לפנות היום ליושב ראש הוועדה המסדרת, חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, ולדרוש ממנו להקים בהקדם את הוועדה לביקורת המדינה. מטרת הדרישה היא לאפשר מסלול של הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון מירון באמצעות הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים