שיתוף
תגובות
חדשות » אנבידיה ישראל הכריזה על מחשב העל החזק ביותר בישראל
חברת אינבידה הכריזה בכנס בטיוואן על Israel-1 כמחשב העל החזק ביותר בישראל | "ההקמה שלו שמה את ישראל בחזית מהפכת הבינה המלאכותית"
מחשב העל Israel-1 | צילום: אנבידיה יח"צ

חברת אנבידיה (Nvidia) הכריזה הבוקר (שני) בכנס Computex בטאיוואן על הקמתו של "Israel-1", מחשב העל החזק בישראל ואחד החזקים ביותר בעולם, בעוצמה שעשויה להגיע בשיאה ל-8 אקסה-פלופס. המחשב ישמש לפיתוח מערכות בינה מלאכותית גנרטיבית על ידי אנבידיה עצמה ועל ידי לקוחותיה. מדובר בהשקעה של מאות מיליוני דולרים של אנבידיה.

גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב על ותקשורת באנבידיה אמר כי "הביצועים האלה יהפכו את Israel-1 לאחד ממחשבי העל החזקים בעולם". עוד אמר שיינר כי "ההקמה שלו שמה את ישראל בחזית מהפכת הבינה המלאכותית. המחשב יתחיל לעבוד לפני סוף השנה והוא מייצג השקעה מאוד משמעותית של אנבידיה בישראל".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף טען שיינר כי: "בינה מלאכותית היא הכוח הטכנולוגי החשוב ביותר בחיינו, ובינה מלאכותית יוצרת היא רגע האייפון של הבינה המלאכותית. במרכז המהפכה נמצאות הטכנולוגיות שמפתחת אנבידיה". לדבריו, באנבידיה בישראל פותחו מערכות התקשורת המהירות, "מערכת העורקים", שיאפשרו לשנע במהירות כמויות אדירות של נתונים אל מעבדי מחשב העל ומהם אל המשתמשים.

מחשב Israel-1 ישלב 256 יחידות HGX H100 של Dell עם 2,048 מעבדים גרפיים H100 80GB של אנבידיה ו-2,560 מעבדים מסוג BlueField-3 DPU שפותחו בישראל. כל הרכיבים האלה יאפשרו לו כאמור ביצועים של עד 8 אקסה-פלופס, מהמובילים בעולם, בתחום חישובי AI. בהמשך אנבידיה מתכננת לשלב אותו כחלק משירות מחשוב העל בענן שלה DGX Cloud, ולהעניק באמצעותו שירותי אימון והפעלה של מערכות AI גנרטיביות.

בשנת 2021 הממשלה אישרה תקציב של 290 מיליון שקל להצטיידות במחשב על שיתמוך בפיתוח AI על ידי חברות סטארט אפ, באקדמיה ובתעשייה, ורשות החדשנות פרסמה לאחרונה קול קורא להקמת "מעבדת מו"פ להאצת פיתוח טכנולוגיות לחישוב-על (HPC) ו/או בתחום הבינה המלאכותית (AI)".

לשאלה האם מחשב העל החדש של אנבידיה עשוי להיות מועמד להיות מחשב העל הממשלתי? השיב שיינר כי:
"כרגע המטרה הראשונית של Israel-1 היא לטובת המו"פ שלנו, כדי לבנות מודל לבנייה של ענן AI לבינה מלאכותית יוצרת. את המודל הזה יוכלו לקחת הלקוחות שלנו ולהציע לכל מי שירצה להשתמש בזה כדי לבנות מערכות. בטווח הארוך יותר נחבר את Israel-1 כחלק מענן ה-DGX של אנבידיה ואז נעבוד עם השותפים בישראל על מחקר ופיתוח. אם מישהו בישראל יהיה מעוניין להשתמש ביכולות של Israel-1 אנחנו נשמח לדבר איתו".

מחשב העל החדש יתבסס על פלטפורמת Spectrum-X שהוכרזה זה עתה ב-Computex, שהיא שדרוג של טכנולוגיית התקשורת Ethernet שפותחה בישראל על מנת לשפר ולהאיץ את הביצועים של ענן AI מבוסס אתרנט לחישובי בינה מלאכותית. "פלטפורמת ספקטרום X היא הראשונה בעולם שפותחה במיוחד עבור בינה מלאכותית. זה פתרון מקצה לקצה ל-AI גנרטיבי וספקיות הענן הגדולות בעולם מאמצות את זה", אמר שיינר.

אנבידיה הכריזה הבוקר גם על DGX GH200 – סוג חדש של מחשבי-על לבינה מלאכותית בו 256 סופר-שבבים מסוג Grace Hopper, שפועלים ביחד ומהווים מחשב-על אחד עם ביצועים של 1 אקסה-פלופס וזיכרון של 144 טרה-בייט. כאן מדובר על שרתים פיזיים ולא על שירות AI בענן, מה שמאפשר זמן אימון מהיר פי 2.2 של מודלי שפה כמו GPT.

בחברת אנבידיה מדווחים על גידול מתמשך במספר העובדים בישראל גם בתקופה הנוכחית. החברה מעסיקה כיום יותר מ-3,000 עובדים במספר אתרים בישראל והיא מרכז הפיתוח השני בגודלו של אנבידיה, אחרי ארה"ב.

הביקוש העצום בשוק לשרתי פיתוח AI הביא את אנבידיה לתוצאות כספיות מצויינות בדו"חות האחרונים שלה והיא מתקרבת להיות חברת השבבים הראשונה בהיסטוריה עם שווי שוק של טריליון דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים