שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "אמרתי למנדלבליט משפט ברחוב ונעצרתי"
עדות נוספת
לאחר שבשבוע שעבר דווח על שכנה של מנדלבליט שנעצרה בעיצומה של השבת לאחר שחלפה על פניו וסננה לעברו: "פרשת משפטים – בושה", כעת מתפרסמת עדות דומה נוספת
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

בסוף השבוע געשה הארץ לנוכח הדיווח על תושבת פתח תקווה, שכנה של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שבאחת השבתות כאשר חלפה על פניו סיננה לעברו "פרשת משפטים, בושה" וכעבור זמן קצר נעצרה על ידי ניידת משטרה ונלקחה לחקירה – חרף הפצרותיה כי היא דתיה והדבר יגרום לה לחלל את השבת.

כעת מתברר כי אין מדובר במקרה יחיד. בשיחה עם ערוץ 7 מגולל ארז נסימי, תושב פתח תקווה המתגורר אף הוא בסמיכות לביתו של מנדלבליט, כיצד בעיצומה של אחת השבתות בהם נתקל במנדלבליט והפטיר לעברו משפט, הוא נעצר לחקירה.

"אני גר מרחק קצר יחסית מאביחי מנדלבליט וקורה לא אחת שאנחנו נפגשים בערב שבת בדרך לבית הכנסת. בחודש ינואר השנה בערב שבת, עברתי לידו כשהיה מוקף בשומרי ראש, ובלי תכנון מוקדם אמרתי לעברו – בלי התלהמות או צעקות – 'לפני חמש שנים תפרו לך תיק ועכשיו הם הגונים'", כך נסימי בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, "בתוך שתי שניות אחד משומרי הראש שלו תפס אותי ואמר לי שאני עצור וקרא לשוטר מתוך ניידת המשטרה שמלווה תמיד את מנדלבליט ואמר לו שייקח אותי לתחנת המשטרה. השומר טען שקיללתי אבל מעולם לא קיללתי איש".

"ביקשתי שלא לנסוע בניידת בגלל השבת. השוטר בדק עם מפקד התחנה ואמר לי שאין לו ברירה אלא לקחת אותי. הוא הסכים שאקח את הילדה הביתה ואז לקח אותי לתחנת המשטרה. במהלך החקירה אמרתי שלא ידעתי שיש חוק שאסור לדבר אל אנשים ברחוב ואמרו לי שיש תקנה שהוציאה משטרת המחוז שאסור לדבר עם היועץ. נחקרתי במשך חצי שעה ושוחררתי".

לדברי נסימי, אחד מתנאי השחרור היה שלא יתקרב ליועמ"ש במשך שבועיים. "לא היה לזה שום המשך מצד המשטרה. באתי לחתום על החקירה ביום ראשון שלאחר מכן. אני אפילו לא יודע אם סגרו את התיק".

לדבריו, הוא כלל לא העלה בדעתו לתת במה פומבית לסיפור עד שנחשף למקרה שהתפרסם בשבוע שעבר, "עד שקראתי את הסיפור של עורכת הדין חשבתי שזה מקרה רק שלי, אבל עכשיו כשאני שומע את זה סביר להניח שהיו עוד מקרים. עד היום פחדתי ולא רציתי להסתבך עם החוק. לכן שתקתי. עכשיו מסתבר שיש עוד אנשים וחשוב לדבר על הנושא", הוא מסכם.

כזכור, בשבוע שעבר חשפה איילה חסון בערוץ 13 עדות של אישה שילדיה לומדים עם ילדיו של מנדלבליט וחמיה אף מתפלל עמו באותו בית כנסת, כיצד באופן אקראי הפטירה לעברו משפט בשעה שחלף על פניה יחד עם מאבטחיו ונעצרה כעבור זמן קצר.

בכתבה ששודרה, גוללה אישה את אשר אירע עמה: "מדי שבת אני הולכת עם בעלי והילדים לבית הכנסת. לצערי, מסלול ההליכה הקבוע של היועץ המשפטי לממשלה עובר במדרכה ליד הבית שלי".

"שבת אחת הוא ראה אותנו שם ואמר לנו 'שבת שלום', בעלי השיב לו", סיפרה האישה, "ואני אמרתי לבעלי: מה אתה אומר לו שבת שלום? מנדלבליט טוען שהוא שמע את זה ונפגע". לדברי האישה, "כעבור מספר שבועות בבוקר שבת פרשת משפטים, שוב פגשה אותו באקראי ברחוב, ומלמלה לעברו בלחש את המילים "פרשת משפטים, בושה". לדבריה, היא לא התלהמה או צעקה, אלא סיננה תוך כדי הליכה.

כעבור זמן קצר עצרה לידה ניידת משטרה ממנה יצאו שני שוטרים שביקשו ממנה להתלוות אליהם לתחנה כדי לחקור אותה בחשד להטרדת עובד ציבור. האישה בהיותה כאמור דתייה ביקשה מהשוטרים שלא יגרמו לה לחלל את השבת ואף הציעה להם לבוא אל ביתה הנמצא בסמוך, על מנת לסגור את הענין.

כעבור זמן קצר שוחח אחד השוטרים בטלפון והמשיך בהתעקשותו להוביל אותה לתחנה. "מי מתעקש כל כך שאחלל שבת", תהתה האישה, ונענתה כי מדובר במפקד תחנת פתח תקווה. משהמשיכה לסרב איים עליה השוטר כי אם תתמיד בסירובה תאזק אל מול ילדיה ותובל בכח לניידת, או אז נכנעה האישה ונאלצה כאמור לחלל את השבת בגלל המשפט שסיננה לעברו של מנדלבליט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים