שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אמריקה בהלם: טראמפ מסר טביעות אצבע וכפר באשמה
טראמפ נעצר עם הגיעו לבית המשפט, מסר טביעות אצבע וכפר באשמה נגדו: "זה סוריאליסטי, לא מאמין שזה קורה באמריקה"
דונלד טראמפ | צילום: Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

נשיא ארה"ב לשעבר הסגיר את עצמו לרשויות בניו יורק והפך לנשיא האמריקאי הראשון בהיסטוריה שעמד אי פעם לדין פלילי. הוא מואשם ב-34 עבירות של רישום מסמכים כוזב. לפני צאתו לבית המשפט כתב לתומכיו: "זה המייל האחרון שלי לפני המעצר, ארה"ב בדרך להפוך למדינת עולם שלישי". את השופט האשים: "הוא שונא אותי"

עורך דינו של טראמפ בתגובה ראשונה על כתב האישום: "מדובר בהוכחה לכך ששלטון החוק בארה"ב מת". מפרטים נוספים שנחשפו מהקראת כתב האישום עולה כי במהלך הדיון התלוננו התובעים בפני השופט על פוסטים מאיימים לדבריהם שטראמפ פרסם ברשת החברתית שלו, בכלל זה פוסט שבו הזהיר מ"מוות והרס" בשל הכוונה להעמידו לדין. בעקבות זאת דרש השופט מטראמפ להימנע מפרסום פוסטים העלולים להתסיס את הציבור.

עוד מבחזית החדשות

הנשיא לשעבר הואשם ברישום מסמכים כוזב שמטרתו להסתיר מהמצביעים בבחירות לנשיאות של שנת 2016 פעילות בלתי-חוקית ומידע שיזיק לו. לדברי התביעה, במעשיו אלה הוא פגע בהגינות הבחירות. היא האשימה אותו ב"קשירת קשר לפגיעה ביושר הבחירות".

ב"ניו יורק טיימס" מציינים כי כל 34 הסעיפים בכתב האישום נגד טראמפ הם סעיפים מסוג "פשע" בדרגה E, וכי מדובר בדרגה הנמוכה ביותר במדרג העבירות במדינת ניו יורק. העונש המרבי על עבירה מסוג זה הוא ארבע שנות מאסר. מומחים העריכו ערב מעצרו של טראמפ כי קלושים הסיכויים שהוא יישלח לכלא.

עם תום הקראת כתב האישום, יצא טראמפ מבניין בית המשפט, שוב מבלי למסור הצהרה לעיתונאים. שיירתו עזבה את האזור בדרך לנמל התעופה לה-גווארדיה, משם ימריא במטוסו הפרטי לאחוזת מאר א-לאגו שלו בפלורידה. בסך הכול שהה טראמפ בבניין בית המשפט כשעתיים.

בהמשך הלילה, אמור טראמפ לערוך עצרת בפלורידה בהשתתפות של יותר מ-500 תומכים בולטים שלו, בהם חברי קונגרס רפובליקנים. במעמד זה הוא צפוי להתייחס בהרחבה למעצרו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זאת השיטה הדמוקרטית ,קשה לנצח ?? תכניס לכלא ,גם בארה"ב גם בארץ!! בושה בטח גם אתם במערכת שמאלנים, ולא מפרסמים את דעותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים