שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אמסלם מעל דוכן הכנסת: "כשאני רואה מה קורה במדינה, בשרי נעשה חידודין חידודין"
חה"כ אסלם נאם הערב במליאת הכנסת, לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה של סעיפים ברפורמה המשפטית | על אהרון ברק: "הכול התחיל בריאיון עם האדמו"ר ברק"
ח"כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ דודי אמסלם תקף אמש (שני) את האופוזיציה במסגרת נאומו במליאת הכנסת במהלך הדיונים לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על חוקים ברפורמה המשפטית.

בתחילת דבריו פנה אמסלם לשר המשפטים ואמר: "אדוני השר, קודם כול, השר לוין, אני רוצה לחזק את ידיך. אני עומד מאחוריך, מצידך, בצדדים ומאחור מה שנקרא. אל תירא ואל תחת. איך אמר מרדכי לאסתר? לך תדע אם לא לעת כזאת הגעת למלכות. לך בכוחך זה והושע את ישראל".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר אמסלם: "רבותיי, אני רוצה לומר: אני רואה מה קורה במדינת ישראל בשבועות האחרונים, בשרי הופך חידודין חידודין, אני לא מאמין שזה אמיתי. האנרכיה משתוללת ברחובות. רבותיי, לא יאומן, כל דאלים גבר. שנאה עצומה מופעלת, על מה? דרך אגב, החליטו לסגור את איילון שעתיים וחצי, חבר הכנסת פורר. יורדים, סוגרים. למה? בא לנו. אני היום בא לכנסת, רוצה להיכנס, אין. למה? בא לנו".

"אני בעד ההפגנות" טען אמסלם, "דרך אגב, אני חושב שבמדינה דמוקרטית זה טוב להפגין, ואני מעריך מפגינים. אני לא מעריך פורעי חוק. מי שסוגר ומפר את הסדר הציבורי צריך להיות מועמד לדין, לא משנה מה הסיבה. אבל אצלכם זה לא ככה. אתם אדוני הארץ".

"עכשיו, אני רוצה לומר משהו: קשה להסביר, הרי אתם תעשייה אחת שלמה של שקר. איך אמרתי פעם? יש לכם צבא בחוץ. כסף זה הדבר האחרון שחסר לכם. כל התקשורת איתכם. כל הארגונים איתכם. רק דבר אחד קטן חסר לכם, איזוטרי האמת, לא חשוב, מצביעים בקלפי. הכול יש לכם, רק המצביעים לא מצביעים".

"ולכן אתם עוברים לאלימות" תקף חה"כ דוד אמסלם "אני כשאמרתי אז "הצבא", לא האמנתי שיבוא מישהו, ייקח מוביל, גם את הצבא ניכסתם לעצמכם, גם את האנדרטאות, מעמיס טנק. למה? מלחמת יום הכיפורים שלו. אנחנו לא היינו שם, ההורים שלנו לא היו שם. אתם מכניסים את צה"ל לתוך הוויכוח הזה. אתם לא מתביישים? מישהו אחר, תראו את התעוזה, הולך לקיבוץ, לוקח נגמ"ש. מה הוא אומר? נתנו לי פתק בקיבוץ לקחת את הנגמ"ש, אישרו לי".

"אז אני רוצה להגיד לכל האנרכיסטים, ובעיקר, דרך אגב, לכל המנהיגים של כל המחאה הזאת: יש בבאר שבע בצומת גם איזה מטוס שמה, באחד המקומות, אני חושב כפיר, ובכניסה לחיפה יש גם ספינה, למה לא תביאו? קחו פול-טריילרים, תשלחו לשם, יביאו אותם גם לכיכר רבין. למה לא? אתם לא מתביישים?".

אמסלם תקף את נשיא העליון לשעבר אהרון ברק ואמר: "מה שמפריע לי, הכול התחיל בריאיון עם האדמו"ר. האדמו"ר ברק החליט מהפכת טנקים, אתם ישר יוצאים. ההייטקיסטים יוצאים, עורכי הדין יוצאים, אלה יוצאים, הרופאים עוזבים בתי חולים, יוצאים. עובדי פניציה, לא אמרתם שאולי באים. עובדי נשר הר-טוב בזמנו, אנשים – לא אמרתם. זה האנשים".

עוד הוסיף אמסלם: "זה לא ויכוח על חוק כזה או אחר. זו לא השאלה. אתם לא מכירים 75 שנה בלגיטימיות שלנו למשול במדינה. אתם לא מקבלים את זה שאמסלם דוד מחוקק פה חוקים. זה הורג אתכם. ועל זה הוויכוח. יש פה איזה 5,000 אנשים שמנהלים את כל המדינה הזאת, הם ומשפחותיהם. מהפרקליטות, המשטרה, התרבות. כל דבר. והזיזו לכם את הגבינה. אתם לא רוצים. מה זה משנה בחירות? זה דבר שולי. זה דבר לא כל כך חשוב. ולכן אתם זורעים אנרכיה. פחד ברחובות".

חבר הכנסת אמסלם פנה לח"כ אלון שוסטר מ"המחנה הממלכתי" ואמר: "אני שואל אותך, הכנסת מפקחת על הממשלה. אני כיושב-ראש ועדת הפנים, מעולם לא היה מצב שנכנס חוק ממשלתי ויצא כמו שהוא נכנס. לא היה דבר כזה. הכנסת, הציבור בוחר אותה. אני שואל אותך באמת, אני מאמין שאתה יהודי טוב עם מחשבה טובה. מי מפקח על 15 שופטים בבית המשפט העליון? תגיד לי אתה מי. עלינו – הציבור. על הממשלה – אנחנו והציבור. על 15 שופטים. קמים איזה בוקר, מחליטים, היום לא יום שני – יום שבת. מי יפקח עליהם? בוא תגיד לי אתה".

"הם מעל החוק. זה השקר. הרי אתה יודע שהם זה החוק. אמר השופט משהו, נגמר, זה עכשיו תורה למשה מסיני. הרי אמרה השופטת משהו", אמר אמסלם והוסיף, "כששר המשפטים הציג את משנתו, לפחות את מספר החוקים הראשונים שהוא מתכוון לחוקק, אני פתאום רואה את אהרן ברק בטלוויזיה. מה הוא אומר? לא התייעצו איתו. שר המשפטים איים על בית המשפט. הוא עבר עבירה פלילית. שר, עושה את תפקידו. דרך אגב, אנחנו כולה חודש בשלטון, חבר'ה. חודש. מציג את משנתו".

"שופטת בית המשפט העליון רוצה להתנקש בדמוקרטיה, מקבלת בינתיים עתירה על נבצרות ראש ממשלה. אני צובט את עצמי. דרך אגב, כשאני הגשתי את החוק לגיוס הערבים או שירות לאומי, אתה ענית לי אז מה שענית. הגשתי בג"ץ. אתה יודע מה אותה שופטת, דפנה ברק-ארז, ענתה לי? לא מיצית הליכים. אמרתי: נכון, צודקת, רק עכשיו באו הערבים, לא ידענו, פתאום באמת הם צריכים להתגייס, לא ידענו. עכשיו הקמנו את המדינה. לא משנה שב-1997 כבר הוגש בג"ץ, והמדינה ענתה שהיא תחוקק חוק".

"אז אתה מבין?" טען אמסלם, "מדובר באנשים אלימים, שהם חושבים שהם האלוקים. ואף אחד לא מפקח עליהם, אף אחד. אתם מדברים עלינו? אנחנו רוצים לתקן את הדמוקרטיה, לחזק את הדמוקרטיה. מדינת ישראל היום היא לא מדינה דמוקרטית. אני קובע את זה. 75 שנה אנחנו רוצים קצת דמוקרטיה".

"מה אתם עושים? משקרים, עם משרדי פרסום, עם מיליוני שקלים. תעשיית שקר אחת גדולה. בדיוק כמו שהבולשביקים עשו את המהפכה, עאלק אנחנו בשם הפרולטריון. זו השיטה שלכם. ואתם בקטע הזה לא תנצחו, אני אסביר לכם למה. חבר הכנסת שוסטר, אם בסוף, חס ושלום, נניח אנחנו, השר – יוותר, המשמעות היא שהרסתם את כל הדמוקרטיה. האלימות משתלמת. ממחר כולם יחסמו כבישים, כולם יפעילו אלימות, בגלל שככה זה עובד אצלנו. אין דמוקרטיה, אין כנסת, אין בחירות. אלימות. מי שאלים מנצח".

עוד מבחזית החדשות

כשירד אמסלם מהדוכן אמר לו יו"ר הכנסת חה"כ ישראל אייכלר: "הייתי עכשיו שעה בדרך מפה עד לקריית בעלז, חשבתי, אם זה היה חרדים, אתיופים, מזרחיים או אחרים, מה היו עושים? הכול היה הפקר, כל הצמתים היו סגורים".

ואמסלם השיב: "בבוקר איחרתי לכנסת בגלל שלא נתנו לי להיכנס. שעה אני מסתובב. אתם כבר הייתם מגיעים ממזמן גם לבתי חולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים