שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אין סיבה להגבלות בפסח אם מצב התחלואה יציב"
אלרעי מעריכה
ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה למצב התחלואה בארץ ואמרה כי "הוא יציב יחסית, ראינו תחלואה משמעותית בקרב השבים מחו"ל". אש: "התקווה היא החיסונים"
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בראיון לגל"צ כי "מצב התחלואה יציב באופן יחסי. אם הוא יישאר כך, אין סיבה שתהיינה הגבלות בחג הפסח".

"ראינו תחלואה משמעותית בקרב החוזרים מחו"ל. נתב"ג נפתח ללא תוכנית ברורה לשיפור האכיפה וכעת ישנה סכנה לכניסת וריאנט של נגיף הקורונה שיחזיר אותנו אחורה", אמרה פרייס, שהוסיפה כי סיטואציה שכזו "תייתר את מבצע החיסונים".

פרוייקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש התייחס ב-103FM לאמירות לפיהן הקורונה מאחורינו וטען כי "הקורונה כאן. אנחנו מתמודדים עם הקורונה ונמשיך להתמודד איתה גם קדימה. התקווה הגדולה באמת היא החיסונים ואני מקווה שבעזרתם אנחנו נוכל לצאת מזה. כמגפה, אני מקווה שהקורונה תהיה בחודשים הקרובים מאחורינו ושנוכל לחיות כשמשק פתוח בלי סכנת סגירה, ועם הרבה פחות מגבלות".

כאשר נשאל האם מרגיש שהמהלכים מוקדמים מדי ומושפעים מהבחירות הקרובות, השיב כי "אני חושב שאנחנו הולכים על קרקע בטוחה, אבל היא עדיין לא נטולת סיכונים. חשיבות פתיחת המשק הייתה חשובה מאוד במיוחד בשעה שאנחנו שומעים את המצוקות שיש לגורמים השונים, ואת המצוקות במערכת החינוך. עלינו להמשיך ולעקוב אחר הנתונים ולהגיב לעלייה בתחלואה בצעדים לאחור".

בדבר מגבלות הפסח, ציין הפרופ' כי הוא עדיין לא יודע להגיד: "נצטרך לעבור את השבוע הזה, לראות את השפעות פורים ובתחילת השבוע הבא נהיה יותר חכמים. אם התחלואה תישאר כמו היום, אז נוכל לעבור את פסח יחסית בסדר".

אש קבינט המומחים של "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, אמר בראיון ל'ווינט' כי "צריך להבין שיש פה שתי מגמות שונות. הראשונה היא ההשפעה של החיסון על התחלואה הקשה, והשנייה היא השפעת החיסון על ההדבקות, שאותה אנחנו לא יודעים בוודאות. אנחנו מניחים שהחיסון מפחית את ההדבקה, אבל לא יודעים בדיוק". לדבריו, "ככל שפותחים יותר, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שבו ההדבקות מתפשטות, והשאלה היא באיזה שלב זה יקרה, ואיזה אחוז מהאוכלוסיה יהיה מוגן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים