שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם לפיד לא יוותר – בנט ילך עם נתניהו"
בכירים בתקווה חדשה
בנט, שממשיך לשמור על ערפל קרב למרות הצעות מפתות מנתניהו, צפוי להיפגש עם לפיד עוד לפני ההתייעצויות שיקיים הנשיא עם נציגי המפלגות
נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער ויאיר לפיד | צילום: דוברויות

גורמים בכירים בתקווה חדשה מציבים מעין אולטימטום ליאיר לפיד בעקבות אי ההגעה להסכמות מול נפתלי בנט – כך דווח ב'כאו חדשות'. לדברי אותם בכירים במפלגתו של סער, בנט וימינה נמצאים בימים האחרונים תחת מתקפה קשה בימין על כך שהם שותקים ועל כך שהם מראים מוכנות להיכנס לממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל, ולא נראה שזה יוכל להימשך עוד זמן רב.

"אם לפיד לא יודיע בשבוע הקרוב שהוא מוותר לבנט על ראשות הממשלה, בנט לא יוכל עוד לעמוד תחת הביקורת שהוא סופג עכשיו בימין ויודיע שהוא הולך עם נתניהו", הזהירו אותם בכירים. לטענתם, אם לפיד ימשוך את הזמן ויעכב את הסכמתו לוותר לבנט, כבר לא יהיה על מה לוותר מכיוון שבנט יירד מהגדר ויחזור בחזרה למחנה הימין. כך שחלון הזמן להגעה להסכמות ולוויתור מצד לפיד עומד על בין שבוע לשבועיים, לטענתם.

ב'ידיעות אחרונות' דוח כי בנט מנהל מגעים שקטים ועל אש נמוכה מאוד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בין בנט ללפיד לא התקיימה עד כה שיחה רצינית באשר לצעדים משותפים קדימה, והם רק הגיעו להבנה שייפגשו בימים הקרובים ועוד לפני יום שני, היום שבו יתקיים סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה.

גורמים המקורבים למשא ומתן אומרים כי עד כה לפיד לא הביע בפני בנט או בפני מי מהשותפים האפשריים נכונות לוותר על ההובלה – צעד שיאפשר להתקדם במשא ומתן. בסביבת לפיד מנסים לגבש תנאי עבור בנט, שלפיו יצטרך להצהיר פומבית על כך שהוא מחויב להחליף את נתניהו ואת השלטון. התנאי אמור למנוע מצב שבו בנט יקבל את המנדט ויעבור איתו לצד השני, להרכבת ממשלה עם נתניהו, בדיוק כפי שאירע בסיבוב הקודם עם בני גנץ.

בכיר בגוש מתנגדי נתניהו אמר כי ״זה הולך ומתגבש, כל המפלגות שלנו בגוש אינן מתנגדות שבנט יהיה המועמד לראשות הממשלה. הבכיר אומר: ״לפיד ויתר בבחירות הקודמות על האגו בשביל גנץ, עכשיו הוא מוכן לוותר על האגו בשביל בנט, אבל אנחנו צריכים לדעת שבנט בכלל מוכן לבוא״ .

ב'ווינט' דווח כי ציר חשאי מתנהל בעצימות עולה ויורדת בין איש העסקים יעקב אטרקצ'י, שניהל מטעם נתניהו גם את המשא ומתן עם כחול לבן ויזם את הממשלה הפריטטית, לבין טל גן צבי, המוציא והמביא של בנט, איש אמונו ומי שמנהל עבורו את המשא ומתן בדרך כלל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים