שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אלרעי פרייס: "נתונים ראשוניים יתקבלו היום"
יעילות החיסון לאומיקרון
"לא יודעים הרבה לגבי הווריאנט הזה ומידת הקטלניות שלו וגם לא יודעים את הנושא של מועילות החיסון", הסבירה ד"ר שרון אלרעי פרייס מוקדם יותר
רם בן ברק | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת דנה כעת (ג') בהסמכת השב"כ לאכן אזרחים ששהו לצד מאומתים לזן החדש אומיקרון.

בסמוך לדברי מנכ"ל מודרנה כי "אין סיכוי שיעילות החיסון מול אומיקרון תהיה דומה לזו שמול הדלתא", ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס מחזקת את הגישה לפיה יש לפעול בשיטת האיכונים".

חשוב לקנות זמן כדי להבין יותר על הזן החדש, האם הוא קטלני או פוגע בילדים. כמה שיותר נדחה את כניסת הווירוס, נקנה זמן לאזרחי ישראל. ברגע שזה יעבור מכמות קטנה לרוב המגפה – לא יהיה שום טעם להמשיך את השימוש בכלי הזה".

"הדבר היותר מדאיג מבחינתנו זו ההתפשטות המאוד מהירה שיש לווריאנט הזה בדרום אפריקה", אמרה ד"ר פרייס והמשיכה "עלייה מ-200 מקרים ל-2000 מקרים בעשרה ימים, זה אומר שכל שלושה ימים המספרים שם מוכפלים. הם תיארו אירועים שבן אדם אחד הדביק הרבה מאוד אנשים, בחלקם לא מחוסנים אבל גם מחוסנים. ממה שאנחנו שומעים למחוסנים אין סימפטומים משמעותיים, זו מחלה קלה – אבל בינתיים זה מידע ראשוני. היום יהיו נתונים ראשוניים לגבי יעילות החיסון".

המשנה ליועמ"ש רז נזרי התבטא גם הוא בנוגע לאיכוני השב"כ ולא לחיוב "יש פה נושא משפטי בעייתי ומורכב, יש שני דברים שאנחנו רואים כבעייתיים ביותר. במדינה דמוקרטית שב"כ לא אמור בכלל לפעול מול אזרחים אלא רק במקרי טרור, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל וזה האירוע שאנחנו נמצאים בו כרגע".

"לא יודעים הרבה לגבי הווריאנט הזה ומידת הקטלניות שלו וגם לא יודעים את הנושא של מועילות החיסון", הסבירה ד"ר שרון אלרעי פרייס מוקדם יותר. "לוקח כמה שבועות כדי להגיע למסקנות שבאמת מבוססות".

"יש 15 מוטציות במקום הכי אסטרטגי בווירוס", אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס על זן ה"אמויקרון": "הדבר המדאיג – ההתפשטות המאוד מהירה של הווריאנט בדרום אפריקה".

במקביל, משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני התפשטות מגפת הקורונה. מהנתונים עולה כי מקדם ההדבקה (ה-R) ירד ל-1.03, נמוך ביחס לנתון שפורסם אתמול (1.07). כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות מאתמול עומד על 0.63%.

בתחילת השבוע התייחס שר הבריאות הורוביץ לביקורת סביב הפעלת איכוני השב"כ למרות שרבים משרי הממשלה התנגדו בעבר לפעולה הזו. "זו תהיה הפעלה מצומצמת, מבוקרת ולזמן קצר", אמר שר הבריאות. "האיכון יופעל ביחס למספר אנשים ספציפיים שיזוהו כמאומתים לווראינט החדש, כדי להגיע מהר לאנשים שהיו איתם במגע וכדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. אישית יש לי קושי גדול עם שימוש באיכונים ואני דוגל בהגנה על הפרטיות. יחד עם זאת, לנוכח המצב החדש, עלינו לאתר אנשים שבאו במגע עם מאומתים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים