שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אכזבה קשה: החללית המתקדמת של SpaceX התרסקה שתי דקות לאחר השיגור
לאחר פיתוח של עשור, ומספר דחיות עקב תקלות, שוגרה היום חללית הענק "סטארשיפ" לניסוי ראשון בחלל | שתי דקות לאחר ההמראה היא התרסקה
SpaceX

אחרי יותר מעשור של תכנון ופיתוח, שוגרה היום (חמישי) אחר הצהריים (לפי שעון ישראל) חללית הענק "סטארסשיפ" של חברת SpaceX, מבסיס החלל דרום טקסס אל מחוץ לאטמוספרה, אך למרבה ההלם התרסק, כשתי דקות לאחר השיגור, תוך שהשברים נופלים לים.

רגע שיגור החללית | צילום: SpaceX

שיגורה של החללית החדשנית אמור היה להתרחש מוקדם יותר השבוע, ביום שני, אך נדחה ברגע האחרון בשל תקלה באחד המסתמים של המשגר. אך היום, הכול היה נראה תקין ו-33 המנועים העוצמתיים התניעו כראוי. למרות זאת, שתי דקות בלבד לאחר ההמראה לחלל, בשלב ההפרדה הקריטי בין המשגר לחללית, אירע פיצוץ – ושבריה של החללית שהתפוצצה באוויר התפזרו בים.

החללית סטארסשיפ הייתה אמורה לשנות את כללי המשחק בתחום הטיסה לחלל, ולשאת מטענים כבדים בעלויות נמוכות יותר מכל טיל שיגור שנבנה עד היום. החללית הייתה אמורה לצאת לטיסה קצרה מחוץ לאטמוספרה, ונבנתה מחומרים כבדים אך עמידים הרבה יותר מאשר טילי שיגור מודרניים אחרים.

עוד מבחזית החדשות

המשגר והחללית, היו אמורים לנחות נחיתה רכה ביבשה, ולהיות מוכנים לשימוש חוזר. כך, אמורים היו להפוך שיגורים למסלול נמוך סביב כדור הארץ לנגישים יותר. החללית אף נבחרה להנחתת בני אדם על הירח במסגרת תכנית ארטמיס של נאס"א, והייתה אמורה לאפשר טיסות מאוישות גם ליעדים רחוקים יותר, כמו מאדים, ושיגור מטענים גדולים לפעילות מאוישת על הירח, על המאדים ואפילו ביעדים רחוקים יותר.

יש לציין, כי טיסות הניסוי נעשו ללא יציאה מהאטמוספירה. החללית שוגרה לגובה של כמה קילומטרים בלבד על מנת לבחון את יכולות התמרון והנחיתה, ולאחר מספר כישלונות הצליחה לבצע נחיתה רכה במאי 2021. במקביל לפיתוחה, התמודדה חברה של אילון מאסק עם אתגרים נוספים הקשורים בהכשרת הבסיס שבדרום טקסס, ממנו שוגרה החללית.

רק ביוני 2022 התקבל אישור ממנהל התעופה האזרחית (FAA) לבצע שיגורים מהבסיס בטקסס, זעל מנת להיערך למזער את הפגיעה בתושבי האזור ולצמצם ככל האפשר את הפגיעה בטבע. האישור הסופי לביצוע השיגור התקבל לבסוף רק השבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים