שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איתור נזילה: כל מה שצריך לדעת
טכנולוגיה
כאשר מדובר בשאלה מה הם שלל הגורמים לנזילה בדירה? אם אתם כאן וקוראים את זה אז כנראה שיש לכם נזילה בדירה שלכם
איתור נזילה | צילום: FREEPIK

יש שני גורמים מאוד עיקריים אל נזילה בדירה, בעיה של איטום ונזילה מהצנרת. רוב הצנרת אשר בבית נמצאת מתחת אל הרצפות או מאחורי הקירות שלכם, ככה שאנחנו לא באמת רואים אותה ומאוד קשה לדעת מה המצב שלה. בזמן שהצנרת שוכבת שם היא כמובן צוברת הרבה חלודה, מתבלה ונהיית פגיעה יותר. הצנרת אכן יכולה להיפגע בנוסף גם בגלל בעיה אשר יש בתרמוסטט שגורמת לזה שהמים יהיו חמים יתר על המידה, או בגלל עבודה של ריצוף מאוד לא יסודית. לגבי סימנים חיצוניים אשר מעידים על נזילה, ניתן לומר שהטפטוף, קירות רטובים, עובשים שונים וקילופים בקיר החיצוני, ירקת על הקיר, שינוים של צבעים במרצפות, רטיבות בקיר הפנימי ועוד שאר הרבה מאוד תופעות לא נעימות. 


שלב ראשון באיתור של נזילות

תחילה צריך להסתכל על מערכת הביוב והדלוחים. מערכת הדלוחים מנקזת אל הביוב את כל המים מהמקלחות ומכל הכיורים שבתוך הבית. נזילות בצינור במערכת הדלוחים תתבטא באמצעות טפטוף לא רציף אשר בא והולך. בשביל לבדוק האם הנזילה אכן נובעת מבעיה בתוך המערכת הזאת מבצעים בדיקות הצפה. מאתר נזילות יכניס סוג של בלון אשר יסתום את הפתח של היציאה של הצינור ויזרים הרבה מים או לחילופין יבצע איתור נזילה במצלמה טרמית  , שעליו נרחיב עוד מעט. במידה והמפלס של המים בכיור יורד אז יש נזילה בצינור. כאשר מדובר על מערכת ההסקה, מערכות הסקה כבר לא נפוצות כל כך בבתים החדשים. אבל אם בכל זאת ישנה מערכת הסקה שהיא בשימוש, האיתור של הנזילה יהיה מסובך יותר בגלל שהמערכת מאבדת קצת מים באופן רגיל, כשהיא פועלת ככה שיהיה קשה הרבה  יותר לשים לב אל השינויים בחשבון של החשמל.  


השלב השני

בעבר, השיטה הידועה לאיתור הנזילות הצריכה הרבה עבודה סיזיפית ומלכלכת של הרמה של בלטות ושבירה של קירות, רק בתקווה למצוא את המקור של הנזילה עם הכי פחות נזק. היום הטכנולוגיה אכן מאפשרת לאתר את המיקום של הנזילה, כמו הרטיבות בקיר הפנימי, מבלי שום צורך של להפוך את כל הבית. ישנם מספר מכשירים מיוחדים שמיועדים לאיתור של נזילות, לדוגמא,  איתור נזילה במצלמה. המצלמה התרמית עובדת על קרניים של אינפרה אדום שמזהות את הטמפרטורה אשר יש בצינורות שמתחת אל המרצפות או מבעד אל הקירות. בשביל  שהמצלמה אכן תאתר את האזור בצנרת צריך לחמם את כל המים בבית, וככה באזור שבו הצנרת שלכם סדוקה יפלטו מים החוצה אשר יגרמו להפרשים של טמפרטורה בשביל שהמצלמה תוכל לזהות. החיסרון היחיד הוא שהמצלמה התרמית מגיעה רק לטווח קצר, כמה ס"מ בודדים בלבד, ולכן היא יעילה בעיקר רק בתוך הבית ולא נגיד בחצרות, שם הצינורות יהיו לרוב עמוקים יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים