שיתוף
תגובות
חדשות » איש מילואים לחייל אתיופי: "אתם הכושים לא יודעים לעבוד"
גזענות
לאחר פניית N12 הודח מתפקידו נהג מילואים שהתבטא בגזענות כלפי חייל אתיופי | לשכת הרמטכ"ל: "אין מקום לאמירות גזעניות ולא מכבדות, ואלה יטופלו במלוא החומרה"
חיילים, אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

לאחר פניית N12 הודיעה היום (רביעי) לשכת הרמטכ"ל כי הודח מתפקידו נהג המילואים, שהוגשה נגדו תלונה על ידי לוחם מילואים ממוצא אתיופי, שהתלונן כי הנהג הטיח בו הערה גזענית בפני חבריו. לדברי הלוחם האירוע דווח למ"פ ולמג"ד שטען כי מדובר ב"אירוע חמור", אך למרות זאת לא טופל במסגרת הגדודית. משלא קיבל מענה, פנה לראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, שהעביר פנייה לרמטכ"ל הרצי הלוי.

בתום בירור החליט מפקד הגדוד להדיח את הנהג עקב התנהגותו "שפגעה בערכי הצבא וחרגה מהמצופה מחייל במילוי תפקידו" מפקד הגדוד עדכן את החייל ואת הנהג שהודח מתפקידו.

עוד מבחזית החדשות

מלשכת הרמטכ"ל נמסר, כי המ"פ והמג"ד ערכו שיחה עם הפלוגה, בה "הדגישו את החשיבות של שיח מכבד וכבוד הדדי בין הלוחמים, ואת הציפייה מהם כחיילים לובשי מדים שיתנהלו באופן ערכי". עוד הודגש שאין מקום לאמירות גזעניות ולא מכבדות, וכי יטפלו בהם במלוא החומרה. "צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה שאין להם מקום בחברה הישראלית בכלל, ובקרב המשרתים בצה"ל בפרט".

ראש אכ"א אף הנחה כי הנושא יועבר לבחינה נוספת של קצין החינוך והנוער הראשי, זאת על מנת לבצע הסברות חינוכיות נגד גילוי גזענות. יחד עם זאת, ולמרות הצעתו של החייל לעשות כן, הוחלט שלא למנות ממונה למניעת גזענות בצה"ל, זאת למרות שההצעה "נשקלה בכובד ראש".

האירוע הגזעני התרחש ב-31 במאי, בעת שהלוחמים התארגנו לוחמים בגדוד המילואים 9255 לערב פלוגה, יום לפני העלייה לקו מבצעי. מפרטי התלונה עולה כי במהלך ההכנות לערב הפלוגה, התבקש הלוחם לפתוח מכולה על מנת להוציא ציוד. בעת שניסה לפתוח את המכולה, הגיח לפתע איש מילואים ואמר לו: "זוז ,זוז תן לי לפתוח". איש המילואים פתח את המכולה, פנה ללוחם והטיח בו בפני חבריו לפלוגה: "אתם הכושים לא יודעים לעבוד".

עוד מבחזית החדשות

מאחר ותלונתו לא זכתה להתייחסות המפקדים, פנה הלוחם לעו"ד אווקה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים. "להתרשמותי, יש תחושה של ניסיון טיוח וניסיון השתקה של האירוע באופן ישיר על ידי המפקדים ובאמצעות שליחים מטעם", כתב עו"ד זנה לרמטכ"ל. "מעבר להתבטאות הגזענית הקשה שהוטחה בלוחם, ההתרשמות היא שהמפקדים של איש המילואים, אשר יש להם, ככל הנראה, יחסי חברות איתו, פועלים ביחד ולחוד כדי לטייח את האירוע ולהשתיקו".

"אני לא הסיפור, הסיפור הזה יותר גדול ממני", אמר הלוחם. "יש פה כשל ערכי ואני מצפה מהמערכת לטפל בו. כמו שמצפים ממני לפעול ולא להיכנס להלם כשנורית אש, גם כאן המפקדים צריכים לפעול ולא להיכנס להלם. נורתה פה אש מילולית. אני לא מצפה להערה פיקודית שתשכב באיזה תיק שאף אחד לא מסתכל עליו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מכיר את ההתבטאויות האלה מתקופת היותי במילואים
    ודווקא חייל צעיר וחכם ממוצא אתיופי חזר בתור קצין טכני לסדנא בה הוצבתי
    שמחתי הייתה עצומה לנוכח ההצלחה והתפקוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים