שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » איש החסד הרב חיים זאב הר כסף ז"ל
הטרגדיה בכביש 6
בבית החולים נפטר מתנדב 'הצלה' ואיש החסד ר' חיים הר כסף ז"ל, שנפגע בתאונת הדרכים שאירעה בכביש 6 סמוך ליקנעם. בתאונה נפצעה גם בתו בת ה-17 באורח קשה
ר' חיים זאב ז"ל | צילום: הצלה

ברוך דיין האמת: בהלם ובתדהמה התקבלה היום (שלישי) הבשורה המרה על לכתו של איש החסד הנודע מבני ברק, הרב חיים זאב הר כסף ז"ל, שהתנדב בארגון הצלה בעיר.

המנוח ז"ל היה מעורב לפני מספר שעות בתאונת דרכים מחרידה בכביש 6, כשתוך זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו ל"ע, תוך כדי טיפול בבתו שגם נפצעה קשה באירוע.

המנוח היה, בנוסף להתנדבותו בארגון הצלה – מזכ"ל עמותת "אחריות – ייצוג והכוון כלכלי", ארגון שנועד לעזור ולסייע לאנשים ולבעלי חוב שהסתבכו ונקלעו לקשיים כלכליים.

זמן קצר עבר מאז שהגיעה הבשורה המרה לידיעת הציבור והמוני מכריו הדואבים על פטירתו החלו להשמיע את שבחיו, לספר עד כמה המנוח היה אהוב למעלה ונחמד למטה ולפרט את מעשיו האצולים.

"מעשי החסד שלו אינם מסתכמים בהתנדבות בארגון הצלה", מספר ל'בחזית' אחד ממכריו של המנוח ז"ל, "אלא הוא תמך במשפחות מעוטי יכולת, חיזק שבורי לב, והכול בהצנע לכת וענוות חן, הרחק מאור הזרקורים".

הוא הוסיף כי "המנוח היה איש שקיבל את כולם בסבר פנים יפות, הפיח רוח חיים בסביבה ואפילו קבע עיתים לתורה, למרות עיסוקי החסד הרבים שלו".

אנשים ואישי ציבור שהתנהלו מולו בענייני החסד שלו העידו כי עוד הבוקר הוא התעסק עם עניינים הקשורים לעמותת החסד, כדי לעזור לאנשים גם בחוה"מ.

מארגון הצלה נמסר: "בצער רב, באבל כבד, ובזעזוע הנפש, התקבלה הידיעה המרה על הסתלקותו בחטף של ידידנו וחברינו היקר בלב ובנפש, ר' חיים זאב בן יבלחט"א ר' אברהם הר כסף זצ"ל, תלמיד מורינו ורבינו רב הארגון הגרש"א שטרן שליט"א ילבחט"א, אשר מזה עשרות בשנים היה עסוק בהצלת חיים ובגמילות חסדים בגופו, בנפשו ובממונו, ואשר דאג לכבודה של השבת בכל מאודו".

הלווייתו תצא הערב בשעה 22:45 מבית הכנסת 'מתיבתא' רחוב הרב קוק 1 לבית העלמין ירקון שער פתח תקווה

מארגון מד"א נמסר כי משפחת מגן דוד אדום אבלה עם לכתו של מתנדב מד"א חובש בכיר חיים הר כסף ז"ל שנפצע באורח אנוש היום (ג') בתאונת דרכים קשה בכביש 6 ומותו נקבע בבית החולים רמב"ם. הר כסף ז"ל (43) החל את דרכו בתחנת מגן דוד אדום בירושלים ובהמשך התנדב בתחנת מד"א ברמת גן הסמוכה לביתו בבני-ברק כחובש בכיר. הר כסף ז"ל הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

מאיר רוטנשטיין, חובש בכיר במד"א, יו"ר ועד מתנדבים ירקון-מערב וחברו הקרוב של חיים ז"ל, ספד לו: "קשה לי לדבר על חיים בלשון עבר, הוא החל את דרכו במד"א לפני למעלה מ-20 שנה והיה איש חסד אמיתי בכל מובן המילה – אדם טוב לב שיכול היה לעזוב הכל, רק כדי להגיע באמצע הלילה לעזור לאדם במצוקה. הוא הנחיל את ערכי העזרה והסיוע לזולת בכל אדם שבו נגע ובעקבותיו, גם הבן שלו הצטרף למגן דוד אדום".
 
דורי חיים, מנהל מרחב ירקון במד"א: "חיים ז"ל היה מתנדב מסור ואהוב. אנו משתתפים בצער המשפחה וכואבים את לכתו. פועלו ותרומתו לארגון במשך שנים כה ארוכות היו סמל לליבו הרחב ולרצון שלו לסייע בכל עת, ללא תנאי. יהי זכרו ברוך".
 
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "מגן דוד אדום כואב את מותו הטראגי של חברנו, מתנדב ותיק בארגון שאלפי בני אדם חייבים לו את חייהם. משפחת מד"א מחבקת את משפחת הר כסף ומשתתפת בצערה. יהי זכרו ברוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים