שיתוף
תגובות
חדשות » אירוע חריג: לבנוני חטף מחסנית מחייל צה"ל בגבול לבנון
במהלך פעילות הנדסית יזומה בגבול לבנון, התקהלו עשרות חשודים בצידו הלבנוני של הקו הכחול. במהלך ההתקהלות התקרב לבנוני לכוח צה"ל וחטף מחסנית מנשקו
חיילי צה"ל אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר הערב (שלישי) כי לבנוני התקרב לכוח צה"ל באזור הגבול שבין ישראל ללבנון ולקח מחסנית מנשקו של אחד החיילים. עשרות בני אדם התקהלו בצד הלבנוני של הקו הכחול במהלך פעילות הנדסית יזומה במקום.

כתב ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל מנאר", פרסם תמונות של המחסנית שלטענתו נלקחה מהחייל. על פי הדיווח הלבנוני, מדובר באזרח מדרום לבנון, ולא אנשי חיזבאללה או צבא לבנון. יש לציין, כי גם שלשום דיווחו בלבנון על תקרית בין כוח צה"ל שפעל לסימון גבול קרקעי לבין חיילי צבא לבנון, שבמהלכה קצין ישראלי התעמת עם קצין לבנוני.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל מנאר", באותה תקרית, לקצין לבנוני דחף קצין ישראלי ועקר מהקרקע יתד, שהונחה לטענתו מעבר לסימון של קו הגבול הכחול. בתעוד מהשטח נראית התגודדות של חיילים ישראלים וחיילים לבנונים עם נציגי יוניפי"ל, שמנסים להפריד בין הצדדים. ברקע נשמעו צעקות "תחזור אחורה!, תחזור אחורה!" בערבית, ו"אל תיגע בי", באנגלית. על פי הדיווח הלבנוני, במקום שררה אווירה מתוחה מאוד בין שני הצדדים, אך בהמשך נרגעו הרוחות.

בתגובה לתקרית, הצהיר צבא לבנון כי חייליו "אילצו סיור ישראלי לשוב על עקבותיו בעקבות חציה של סימון הקו הכחול", ופרסמו תמונות של חיילים לבנונים אוחזים בכלי נשק, בהם משגר רקטות (RPG), אל מול טנק צה"לי שאבטח את העבודות בנקודת הגבול, קרוב לכפר הלבנוני עייתא א-שעב.

דובר צה"ל מסר בתגובה לדיווח אז כי "עשרות חשודים התקהלו בצידה הלבנוני של הגדר בגבול עם לבנון. החשודים, חלקם חמושים, ניסו להפריע לפעילות כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול, אך הכוחות המשיכו לפעול כמתוכנן, בתיאום עם כוחות יוניפי"ל שנכחו במקום. צה"ל לא יאפשר כל ניסיון להפר את ריבונותה של מדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

בחודשים האחרונים מוביל מח"ט 769, אלוף משנה סיון בלוך, מבצעים נרחבים להתבססות עמוקה יותר של צה"ל, מעבר לגדר הגבול עם לבנון בשטחי ישראל המכונים "מובלעות". תפיסת הביטחון שמוביל בלוך רוצה להבטיח נוכחות צבאית בכל שטחי המדינה, כולל אלו שמעבר לגדר כדי למנוע פעילות פח"ע ולהבטיח את הריבונות הישראלית.

בלבנון לא אוהבים את הפעילות, וככל שזו מתרחבת, כך התגובות שלהם הופכות למתוחות יותר. כוחות צה"ל עומדות לעיתים במרחק של פחות מחצי מטר מכוחות של צבא לבנון, וכוחות יוניפ"יל מנסים לפשר בין הצדדים. צבא לבנון מנסה לסכל את הפעילות הישראלית במובלעות. קו הגבול הבינלאומי בנקודות אלו מסומן באמצעות חביות כחולות, ומכונה "הקו הכחול".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים