שיתוף
תגובות
חדשות » אירועי האלימות בירושלים: המשטרה טוענת שישנה ירידה בהיקף העימותים
רגיעה?
המשטרה אומרת, כי בימים האחרונים, רף האלימות בירושלים ירד ומסתמנת רגיעה באירועי האלימות | לעומת זאת, באיו״ש צה"ל פועל, ואף מגביר את הפעילות ההתקפית שלו
התפרעויות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

סוף שבוע רגוע יחסית עבר על ירושלים למרות המתיחות הביטחונית, נרשם מספר מצומצם של עימותים אלימים בין תושבי מזרח ירושלים לבין כוחות המשטרה. 

המשטרה מדווחת הערב (מוצ"ש) כי האלימות בירושלים שכחה מעט ביומיים האחרונים וכי מורגשת רגיעה מסוימת. לעומת זאת, צה"ל הגביר את פעילותו בצפון השומרון כדי לנסות לסכל את פיגועי הירי שמתוכננים בשכם ובג'נין.

גורמים בשב"כ מזהירים, כי גורמים אינטרסנטיים בימין הקיצוני מנסים לנצל את התפרעויות הפלסטינים ביהודה ושומרון, ומנסים להבעיר את השטח, כמו בעימותים שפרצו בשבוע שעבר בחווארה. לטענת השב"כ אירועים אלו עלולים להסלים את אירועי האלימות ולגרום להתפרעויות לזלוג גם לשטח ישראל. 

מחר ובשמחת תורה אמורים להתחדש ביקורי היהודים בהר הבית. עד כה לא היו עימותים בגזרה זו וגם אין מידע קונקרטי על כוונת הערבים להפר את הסדר במקום. יחד עם זאת, קיימת כוננות מוגברת של כוחות הביטחון באזור הר הבית.  

למרות המצב הרגוע יחסית, המשטרה אבטחה את ירושלים בכוחות מתוגברים, כאשר לקראת סוף השבוע גויסו ארבע פלוגות מילואים לתגבור הכוחות בשטח. לדברי ניצב משנה אבי כהן, מפקד מרחב דוד במשטרת ירושלים "כולם ערים למה שקורה ומתרחש בשטחים, אנחנו פרושים בכל מקום עם מוכנות מבצעית, אנחנו משתמשים במגוון האמצעים הטכנולוגיים, מגוון שיטות, בשביל לוודא שכל מי שמגיע יעשה את זה בצורה הכי בטוחה שיש".

על אף המצב, תיירים ואזרחים רבים לא נרתעו מהמצב הביטחוני והגיעו לירושלים בימי החג מכל רחבי הארץ. ניצב משנה כהן הביע את שמחתו על שיגרת החג ואמר "אני שמח שבינתיים תושבי מדינת ישראל מצביעים ברגליים, מגיעים לרחובות ירושלים ולסמטאות העיר העתיקה, המונים גודשים את הכותל ואני וחושב שזה אומר הכול".

גם מחר, ערב שמחת תורה  יאבטחו כוחות משטרה את ירושלים בכוחות מתוגברים, בתקווה שימי החג יעברו בשמחה וללא אירועים מיוחדים.

בתוך כך, אירוע ירי התרחש אמש (ליל שבת) בגזרת איו״ש, שבו נפצע יונתן ניזרי, שישב בסוכה בחצר ביתו בבית אל. הירי בוצע מכיוון מחנה הפליטים ג'ילזון, אך למרבה הנס הצעיר נפצע באורח קל, כאשר אשתו וילדו שישבו עמו בסוכה לא נפגעו. כוח צנחנים שהיה במארב סמוך למקום הירי, זיהה את המחבלים, ירה וחיסל אחד מהם, כאשר השני הצליח להימלט.

הבוקר עצרו כוחות הביטחון את המחבל שנמלט, בכפר דיר ג'ריר ליד רמאללה. בביתו נתפסו אמצעי לחימה. שני סייענים נוספים תושבי הכפר נעצרו אף הם ונלקחו לחקירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים