שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "איראן עומדת מאחורי הפיצוץ ליד השגרירות"
דיווח בהודו
גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו כי מטען הנפץ לא היה מאולתר והופעל באמצעות שלט רחוק. עוד דווח כי המטען הכיל סימנים שנועדו לטשטש את מעורבותה של איראן
תגיות: ,
זירת הפיצוץ בהודו

תא טרור שיעי הנתמך בידי משמרות המהפכה של איראן הוא האחראי לפיצוץ מחוץ לשגרירות ישראל בניו דלהי בחודש שעבר – כך דווח היום (שני) בעיתון ההודי "הינדוסטן טיימס". על פי הדיווח, המטען לא היה מאולתר אלא הופעל מרחוק ונבנה באופן שנועד לטשטש את מעורבותה של איראן במעשה.

בתחילה סברו בהודו כי ארגון המדינה האסלאמית קשור לאירוע, אך בסוכנויות הלוחמה בטרור הבהירו כי הפיצוץ היה חלק נוסף במאבק של איראן נגד ישראל. "הפיצוץ לא היה בעוצמה גבוהה, אולי בגלל שמדובר במדינה ידידותית כמו הודו, אבל המסר היה ברור והאיום הוא אמיתי", הסביר מומחה ללוחמה בטרור לעיתון ההודי.

העיתון פרסם כי הסוכנות לחקירת אירועי טרור בהודו גיבשה רשימת חשודים בהנחת המטען ליד השגרירות לפני כחודש וחצי, כולל חקירותיהם, והגיעה למסקנה שכוח קודס האיראני עומד מאחורי ניסיון הפיגוע. החוקרים טוענים כי המטען עצמו הונח על ידי מקומי שתומך במשטר באיראן.

"המטען לא היה בעוצמה גבוהה, ולא כוון לבני אדם, אולי בגלל שהאיראנים לא רצו לעורר מהומה על אדמת מדינה ידידותית כמו הודו. אבל המסר היה ברור והאיום הוא אמיתי", אמר מומחה למלחמה בטרור שביקש לא להזדהות לעיתון.

בתוך כך, יועץ למשפחת המלוכה הסעודית אמר הבוקר לעיתון וול סטריט ג'ורנל, כי הסימנים מצביעים על כך שאיראן היא שעומדת מאחורי התקיפה אמש לעבר נמל הנפט ראס א-תנורה שבדרום סעודיה. נמל שבו שוהים גם מתקני חברת הנפט הסעודית אראמקו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים