שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן מאשרת רשמית: מקיימים שיחות לא ישירות עם ארה"ב
משרד החוץ בטהרן אישר את הדיווחים על מגעים לא-ישירים בין איראן לארה"ב לגבי הסכם הגרעין והסרת הסנקציות | דובר משרד החוץ: "עומאן מתווכת, השיחות הן לא סוד"
נשיא איראן, איברהים ראיסי | צילום: Armin2210

איראן אישרה אמש (שני) באופן רשמי כי היא מנהלת שיחות עם ארה"ב בנושא הסכם הגרעין ועסקת חילופי אסירים, בתיווך עומאן, גם בשנה שעברה נערכו שיחות עקיפות בין ארה"ב לאיראן, שהגיעו למבוי סתום. כעת, מזהירים בכירים בישראל הסיכויים להגעה להסכם בין הצדדים הולך וגובר.

בימים האחרונים הכחישו בארה"ב ובאיראן את הדיווחים כי הן קרובות להשגת הסכם זמני, שיחליף את ההסכם שנחתם ב-2015, וממנו פרשה ארה"ב ב- 2018.

עוד מבחזית החדשות

דובר משרד החוץ בטהרן, נאסר כנאני, אמר כי איראן "מברכת על המאמצים של הגורמים הרשמיים בעומאן", וכי באמצעותם הצדדים העבירו מסרים זה לזה. עוד אמר כנאני, כי המגעים הלא-ישירים עם ארה"ב "הם לא סוד", ושאיראן "מעולם לא הפסיקה את התהליכים הדיפלומטיים". היחסים הדיפלומטים בין איראן וארה"ב הופסקו ב-1980, שנה אחרי המהפכה האיסלמית.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, טען כי הוא אינו מתנגד להסכם גרעין עם המערב וכי הדבר אפשרי. בהצהרה חריגה על המגעים, והניסיון להגיע להבנות סביב ההסכם, הדגיש חמינאי כי יש "לכבד" את התעשייה הגרעינית שפיתחה ארצו. "אין שום דבר בעייתי בהסכם, אבל אסור לגעת בתשתיות של תעשיית הגרעין שלנו".

כנאני אישר שהמגעים הבלתי-ישירים בין איראן לארה"ב עוסקים גם באפשרות לעסקת חילופי אסירים. להערכתו, עסקה שכזו תושג "בעתיד הקרוב" בתנאי שוושינגטון תפגין את "אותה רמת רצינות" של טהרן. באיראן כלואים לפחות שלושה אמריקאים-איראנים. אחד מהם הוא איש עסקים שנעצר ב-2015, ונשפט ל-10 שנות מאסר באשמת ריגול.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים