שיתוף
תגובות
כללי » איראן ורוסיה מהדקות קשרים: רוסיה תקים מפעל מל"טים בשטחה
ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח שמוסקבה מקדמת בניית מפעל בשטחה, שייצר לפחות 6,000 מל"טים בשנים הקרובות | ישתפו פעולה כדי להכפיל את מהירות המנוע
שברי מל"ט איראני | צילום: שגרירות אוקראינה בישראל

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אמש כי איראן ורוסיה מהדקות את הקשרים הביטחוניים ביניהן, ובמסגרת זה מקדמות באופן פעיל תוכנית להקמת מפעל בתוך רוסיה שייצר בשנים הקרובות לפחות 6,000 מל"טים מהדגם האיראני, כדי שישמשו את מוסקבה במלחמה נגד אוקראינה.

יש לציין כי איראן שולחת סיוע צבאי לרוסיה כבר חודשים ארוכים ועל פי הידוע שלחה גם מאות מל"טים מתאבדים שמשמשים את רוסיה בהפצצות הנרחבות שלה ברחבי אוקראינה, בעיקר על תשתיות אנרגיה אזרחיות. בוושינגטון הזהירו בשנה שעברה כי בין מוסקבה לטהרן נרקמת "ברית הגנה מוחלטת", וכבר בדצמבר התריע הבית הלבן שרוסיה שוקלת לבנות בשטחה מפעל לייצור מל"טים מתוצרת איראנית.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", התוכנית להקמת המפעל רוקמת עור וגידים. גורמים ששוחחו עם העיתון טענו כי ב-5 בינואר הגיעה משלחת איראנית רמת דרג ביקור באתר שבו צפוי להיבנות המפעל, בעיירה ילבוגה, כ-1,000 ק"מ מזרחית למוסקבה. בדיווח הודגש שהבנייה באתר טרם החלה, אך הנציגים האיראנים דנו עם עמיתיהם הרוסים לגבי הפרויקט. על פי הדיווח, אחד מחברי המשלחת היה הגנרל עבדוללה מהרבי, שעומד בראש ארגון המחקר של זרוע החלל והאוויר במשמרות המהפכה וגאסם דמבנדיאן, שעומד בראש חברת התעופה האיראנית ממשלתית "קודס", חברה שלפי ארה"ב ממלאת תפקיד מרכזי בפיתוח המל"טים האיראניים.

בנוסף לתוכנית לייצר במפעל לפחות 6,000 מל"טים בשנים הקרובות, הרוסים שואפים גם לשדרג את המל"ט, שאן הוא איטי יחסית ורועש מידי, מה שמקל על מערכות ההגנה האווירית באוקראינה לזהות אותו וליירט אותו. חיל האוויר האוקראיני טען כי הצליח ליירט עד כה לפחות 540 מל"טים מדגם זה, מאז תחילת ההפצצות הרוסיות.

לדברי הגורמים ששוחחו עם "וול סטריט ג'ורנל", רוסיה ואיראן יפעלו בשיתוף פעולה כדי לשדרג את המל"ט באמצעות מנוע חדש שיהפוך אותו למהיר יותר ובעל טווח טיסה גדול יותר. בעיתון הדגישו שהדם המשופר יהווה לא רק איום על אוקראינה אלא על מדינות נוספות.

בעיתון הדגישו כי כיוון שבניית המפעל טרם החלה, לא תהיה לכך השפעה מיידית על המלחמה באוקראינה. בכירים אוקראינים הזהירו בחודש האחרון כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נערך לפתוח במתקפה חדשה כדי לשבור את הקיפאון בשדה הקרב ולהציג לאזרחיו תמונת ניצחון חרי שורת המפלות שספג צבא רוסיה בתקופה האחרונה. היום העריך שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב כי המתקפה תיפתח סמוך למועד שבו תציין רוסיה שנה לפלישה, ב-24 בפברואר. לדברי רזניקוב "אנחנו מצפים למתקפה רוסית אפשרית בפברואר. רק מתוך נקודת מבט סימובלית. זה לא הגיוני מבחינה צבאית, כיוון שהמשאבים שלהם לא מוכנים. אבל הם יעשו את זה בכל מקרה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר רזניקוב, כי להערכתו רוסיה מחזיקה כעת בבלארוס כ-12,000 חיילים. לדעתו המספר הזה לא יאפשר לרוסים לפתוח במתקפה נרחבת בחזית הזו, כפי שעשו בתחילת המלחמה. שר ההגנה האוקראיני הוסיף כי למרות שכלי הנשק החדשים שהמערב הבטיח לספק לארצו יגיעו רק בחודשים הקרובים, הכוחות האוקראיניים יצליחו לסכל את המתקפה הרוסית הצפויה.

רזניקוב הצהיר כי אוקראינה לא תשתמש בכלי הנשק לטווח ארוך מתוצרת מערבית כדי לתקוף יעדים בתוך רוסיה, אלא רק על מנת לסייע בשחרורם של שטחים אוקראיניים כבושים. החשש למתקפות בעומק השטח הרוסי באמצעות נשק מתקדם הוא אחת הסיבות המרכזיות שהמערב נמנע עד כה לשלוח לקייב נשק כזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים