שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן השתלטה על מכלית נפט במפרץ עומאן
החיל הים האמריקאי טען כי חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים השתלט על מכלית נפט ששטה במפרץ עומאן תחת דגל של איי מרשל
מכלית נפט | צילום: ויקיפדיה

סוכנות הידיעות האמריקנית AP. דיווח היום (חמישי) כי חיל הים האמריקני מסר שאיראן השתלטה על מכלית נפט ששטה במפרץ עומאן תחת דגל של איי מרשל. על פי הדיווח, חיל הים של משמרות המהפכה השתלט על המכלית.

בהודעת הצי האמריקאי נמסר כי "ב-27 באפריל בשעה 13:15 בערך, מכלית הנפט "Advantage Sweet" ששטה תחת דגל של איי מרשל נתפסה על ידי חיל הים של משמרות המהפכה בזמן ששטה במים בינלאומיים במפרץ עומאן. מכלית הנפט פרסמה קריאת מצוקה בעת שנתפסה. הצי החמישי של צבא ארה"ב עוקב אחר המצב".

עוד מבחזית החדשות

עוד נמסר מחיל הים האמריקאי כי "הפעולות של איראן במפרץ עומאן מנוגדות לחוק הבינלאומי. המשך הטרדות של כלי שיט, התערבות בזכויות ניווט הן איום על הביטחון הימי והכלכלה הגלובלית". "בשנתיים האחרונות, איראן תפסה שלא כדין לפחות חמש מכליות מסחריות ששטו במזרח התיכון"

מאוחר יותר, אישרה את הדיווח, גם הטלוויזיה הממלכתית באיראן, ופרסמה כי כוח ימי איראני השתלט על מכלית נפט במפרץ עומאן ששטה תחת דגל של איי מרשל, מבלי לפרסם פרטים נוספים. לטענת האיראנים, המכלית פגעה בספינה איראנית ולאחר מכן ניסתה להימלט.

מוקדם יותר החודש, דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי שירותי המודיעין של ישראל וצבא ארצות הברית מעריכים כי איראן מתכננת מתקפת מל"טים נגד ספינות בבעלות ישראלית במפרץ, בתגובה לתקיפות האחרונות המיוחסות לישראל בסוריה. יממה לאחר מכן, בצל החשש מפני הסלמה בזירה הימית, הודיע הצי האמריקאי הודיע על שליחת צוללת תקיפה לאזור.

אסטרטג פוליטי איראני המקורב למשמרות המהפכה אמר שאיראן שוקלת התקפות נגד ספינות בבעלות ישראלית באזור כנקמה על התקיפות האוויריות בסוריה שהרגו בחודש שעבר שני יועצים במשמרות המהפכה.

גורמים אמריקניים אמרו כי שליחת הצוללת "פלורידה" נועדה להרתיע את איראן ולשמור על היציבות באחד מנתיבי השיט העמוסים ביותר עולם, שבו עוברים מדי יום סחורות בשווי מיליוני דולרים, נפט וגז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים