שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן: המל"טים שלנו מוכיחים את יעילותם במלחמה באוקראינה
מפקד הכוחות האיראני ממשיך להכחיש כי ארצו מספקת נשק לרוסיה נגד אוקראינה | לדבריו, ההאשמות של המערב הן עדות ליכולות האפקטיבית של כלי הטיס הבלתי-מאוישים שלה
נשק איראני | צילום: saeediex, שאטרסטוק

מפקד הכוחות המזוינים של איראן אמר היום (ראשון) כי טענות המערב בדבר השימוש שעושה צבא רוסיה במל"טים איראניים במלחמה באוקראינה מעידות על יעילותם של המל"טים. אתמול קרא אחד מיועציו הבכירים של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ל"השמיד" את מפעלי ייצור המל"טים באיראן במקום לנסות לעצור את האספקה שלהם.

גנרל מוחמד באגרי, אמר לתקשורת הרשמית באיראן כי "האווירה כיום שנוצרה על ידי העולם השחצני בנוגע לשימוש במל"טים איראניים במלחמת אוקראינה היא חלק מהלוחמה הפסיכולוגית של האויב". לדבריו "מלבד העובדה שרבות מהטענות הללו אינן נכונות, זאת למעשה הוכחה ליעילות, לחשיבות וליכולת הגבוהה של הרפובליקה האסלאמית בתחום המל"טים".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף באגרי, כי איראן תמשיך בפיתוח המל"טים שלה, תוך שיתוף פעולה עם מדינות אחרות. לטענתו "למערכות המל"טים שלנו יש דירוג גבוה בעולם מבחינת דיוק, עמידות ורציפות פעולה וביצוע משימות, והן מבצעות משימות שונות".

למרות שטהראן מכחישה באופן עקבי שהיא מספקת נשק לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה, הודתה איראן בתחילת החודש שעבר כי היא שלחה מל"טים לרוסיה לפני הפלישה בפברואר. אוקראינה ומדינות המערב טוענות כי המל"טים האיראניים משמשים את רוסיה לתקיפת תשתיות אזרחיות, ובחודשים האחרונים הוטלו סנקציות על כמה חברות באיראן המעורבות בייצור, באספקה ובהפעלת המל"טים, כמו גם גנרלים המעורבים בנושא, כאשר אחד מהם הוא בגארי עצמו.

על פי דיווחים שונים, ישראל עוקבת מקרוב אחרי המעורבות של איראן במלחמה באוקראינה ואף סיפקה לקייב מודיעין על נושא המל"טים. יש לציין כי חיזבאללה וארגונים פרו איראניים אחרים במזרח התיכון מחזיקים גם הם במל"טים מתאבדים, שעשויים לשמש בעימות עתידי מול ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים