שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "דרושים מתנדבים": המכרז להטסת ראש הממשלה לרומא נסגר ללא פניות
ראש הממשלה ורעייתו אמורים לצאת ביום חמישי לרומא כדי להיפגש עם ראשת הממשלה, אך אף טייס בצי ה-777 של אל על לא התנדב למכרז להטסת הזוג נתניהו
מטוס אל על | צילום: עידו וכטל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו אמורים לטוס ביום חמישי לביקור ברומא כדי לפגוש את ראשת הממשלה באיטליה, אבל נכון להיום (ראשון) עדיין לא ברור מי יטיס אותם. בשעה 14:00 נסגר המכרז באל על לגבי הטייסים שמעוניינים לבצע את הטיסה, אך בינתיים לא מצליחים לאייש את התפקיד. זמן קצר לאחר סגירת המכרז, הודיעה חברת אל על עוד לא הוחלט על איוש הטיסה "בין היתר בשל מיעוט טייסים כשירים בצי".

שתי סיבות גרמו לבעיות באיוש הטיסה. האחת, המחאה נגד הרפורמה המשפטית וחוסר שיתוף הפעולה של הטייסים עם הטסת הזוג נתניהו לרומא. וסיבה שניה נעוצה בעובדה שצי מטוסי ה-777 של אל על עדיין לא חזר ללוח טיסות ולכשירות מלאה מאז הקורונה. נכון לעכשיו, אין עדיין כשירות מלאה של כל טייסי הצי.

עוד מבחזית החדשות

מאחר ובלשכת ראש הממשלה מתעקשים שהטיסה תתקיים במטוס 777, שהוא גדול יותר, לא ברור עדיין מי יטיס את הזוג. על פי הערכות, אם לא יימצא טייס שיטיס את בני הזוג, יטיס אותם מנהל הצי ולשם כך גם יורכב צוות. האפשרות השנייה היא שלשכת ראש הממשלה תתפשר על מטוס 737, שהוא קטן יותר, או שתחכור מטוס מחו"ל.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה, כי בעקבות הקושי באיוש הטיסה באל על החליטה לפתוח בעתיד את המכרזים להטסת ראש הממשלה גם לחברות ארקיע וישראייר. בלשכת ראש הממשלה מעדיפים דווקא את חברת אל על בגלל צי מטוסי ה-777 הנוחים שלה.

עוד מבחזית החדשות

מחברת אל על נמסר בתגובה: "נושא איוש טיסת ראש הממשלה טרם הסתיים, בין היתר בשל מיעוט טייסים כשירים בצי 777. אנו פועלים לאיוש טיסה זו וטיסות נוספות שטרם אוישו זאת בהתאם לנהלי החברה כפי שעשינו אין ספור פעמים בעבר".

עוד אמרו באל על כי: "לאורך שנות קיומה של המדינה הטיסה חברת אל על את ראשי המדינה למשימות מדיניות חשובות והיא תוסיף לעשות כך גם בעתיד ככל שיידרש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים