שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אין מקום לבהלה – המגפה הולכת ודועכת"
אלרעי פרייס
ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה לנתוני התחלואה העדכניים בישראל: "כל עוד מקדם ההדבקה מתחת ל-1 – אין מקום לדאגה". היא הבטיחה שלא תהיה חובת חיסון לילדים
תגיות:
קורונה | צילום: SatawatK, שאטרסטוק

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיימה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים שבמהלכה התייחסה לנתוני התחלואה העדכניים בישראל: "זה נכון שקצב הדעיכה יותר איטי, אבל אנחנו עדיין נמצאים במצב שבו המגפה הולכת ודועכת".

ד"ר אלרעי פרייס ציינה כי על רקע הודעת חברת פייזר כי החיסון שלה נגד נגיף הקורונה הוכח כיעיל ובטוח גם לילדים בגילי 15-12, במשרד הבריאות החלו בדיונים על חיסון הילדים. "מצד אחד אנו רוצים להגן על הילדים ומצד שני לא רוצים להיחפז. אין בהילות לרוץ לשום דבר. כך גם היה עם החיסונים למבוגרים – אנחנו שוקלים את הנתונים המקצועיים ומחליטים, וכך יהיה גם הפעם".

הד"ר הבהירה כי "עדיין צריך לנקוט בזהירות כי 37 אחוז מאוכלוסיית ישראל לא מוגנת. 26% מתוכם זה ילדים שאינם בגיל החיסון והם לא החלימו. זה הפלח שממנו אנו מודאגים ולא רק בהקשר של איך הילדים האלה עלולים להדביק אנשים אחרים אלא גם עבור הילדים עצמם: אנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה".

אלרעי פרייס ציינה גם כי "כל עוד מקדם ההדבקה מתחת ל-1 ובוודאי מתחת ל-0.8 – אין מקום לדאגה או לבהלה, אבל אנחנו עוקבים כדי לראות אם מה שהיה בחול המועד וההתקהלויות השפיעו על התחלואה. כרגע המגפה דועכת".

בהתייחסותה להמלצת רוב חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, להסיר את חובת עטיית המסכות במרחב הפתוח ואמרה כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא: "זה נמצא בדיונים במשרד הבריאות ויש לכך השלכות. ברגע שנגיע להחלטה – נפרסם את זה לציבור. בהחלט שוקלים את ביטול חובת המסכות באוויר הפתוח ברגע שנרגיש שזה יותר בטוח".

ראש שירותי הבריאות עדכנה גם כי בישראל חוסנו בחודשים האחרונים כ-800 ילדים בני 12 ומעלה באוכלוסיות סיכון, ללא תופעות לוואי חריגות. "יש לנו נתונים מקבוצה של 800 ילדים בני 12-15 בישראל שסובלים ממחלות רקע וקיבלו את החיסון לקורונה באישור ועדת חריגים. לגבי הקבוצה הזו, לא דווחו אף תופעות לוואי ועל בסיס הנתונים האלו החיסון הוא בטוח".

כמו"כ, היא הבטיחה שלא תהיה חובת חיסון לילדים: "בכל מקרה, הבחירה האם להתחסן או לא תהיה נתונה בידי ההורים והילדים".

אלרעי פרייס התייחסה גם לתוכנית לרכישת עשרות מיליוני חיסונים, ואמרה כי במשרד הבריאות ממתינים לאישור הממשלה: "קיבלנו מפייזר את כל המשלוחים והמשלוחים הבאים היו אמורים להיות חלק מההסכם החדש. אנחנו מחכים לאישור הממשלה כדי שנוכל לקבל אותם. מדובר במשלוחים בעיקר לשנת 2022, אך יש שם גם כמות שתסייע לחיסון מחלימים לכן היה לנו חשוב לקבל אותם כבר עכשיו".

היא בישרה גם כי החל מהשבוע הבא יוכלו תלמידי כיתות ז'-י' שבהן תופעל תוכנית 'מגן חינוך', ללמוד במתכונת רגילה, ללא קפסולות. עוד הוחלט להוריד את רף המחוסנים ההכרחי לביטול הקפסולות בכיתות י"א-י"ב ל-65 אחוזים. כמו כן, בכיתות א'-ג' יתאפשר קיום צהרונים מעורבים של תלמידים מכיתות שונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים