שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איך מתמודדים עם הקורונה בבתי אבות?
| צילום: FREEPIK

כולנו עקבנו בחשש במהלך הסגר הראשון אחר המתרחש בבתי האבות. עם זאת, לצד תרחישי האימים של הדבקות המוניות, ברוב קהילות הדיור המוגן, המגמה הייתה דווקא הפוכה. מעבר לקומץ מקרים קיצוניים, קהילות אלו נחשבו למרחבים הבטוחים ביותר להתגורר בהם לבני הגיל השלישי. חשוב שנזכור, בני הגיל השלישי הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר לנגיף הקוביד-19 ושמירה על מרחב שייצור את התנאים האופטימליים למניעת הדבקה הוא לא פחות מקריטי. 

מצד שני, השאיפה ליצור מרחב כזה מביאה עמה חששות נוספים. רבים מבני הגיל השלישי מצאו עצמם בתקופה זו מבודדים מבני משפחתם וסגורים מן העולם החיצון. מטבע הדברים, מצאו רבים מדיירי בתי האבות מתמודדים עם חרדות, בדידות וקשיים רגשיים על רקע המשבר. האופן בו יישמו צוותי קהילות הדיור המוגן השפיעו באופן ישיר גם על הדיירים. במצב שנוצר היה צורך למצוא פתרונות מקוריים ויצירתיים כדי להתמודד עם אותם אתגרים כדי להקל משמעותית על הדיירים, רוב ההצעות היו מעוררי השראה. הצוותים גרמו לנו ללמד לא מעט על כוחה של הקהילה והעניקה לכולנו הזדמנות לסייע ולהשתפר.

צוות רפואי מסביב לשעון

 היתרון המרכזי של חיים בקהילת דיור מוגן באה לידי ביטוי במערך שירותי הרפואה הנרחב שזמין לדיירים בכל עת. צוות רפואי מיומן המתמחה במענה לצרכים הייחודיים של בני הגיל השלישי זמין לדיירים 24/7 ומבטיח שהרווחה הבריאותית והנפשית שלהם נשמרת על הצד הטוב ביותר. מבדיקות מהירות שזמינות לדיירים עד לפתח הבית, מבצעי חיסונים רחבי היקף ועד לטווח רחב של שירותים רפואיים לכל צורך בצל המשבר, מדובר באחת הקהילות המטופלות ביותר בחברה הישראלית.

הדברים הקטנים שעושים את כל ההבדל

בתקופות כמו אלו, כשהתקשורת עם המשפחה והעולם החיצון מוגבלת, לעתים מה שבאמת נדרש הוא מעט יחס קרוב וטיפוח אישי. צוותי בתי האבות התגייסו על מנת להעשיר את חייהם של הדיירים במהלך התקופה ולהבטיח להם שתיהיה להם גישה לכל שירות שהם עשויים להזדקק לו גם במהלך סגרים ובידודים. 

בקהילות רבות, יכלו הדיירים ליהנות מטיפולים קוסמטיים, מנקודות לרכישת מוצרים שלרוב אינם זמינים לדיירי בית אבות ומשלל פעילויות ומחוות קטנות שנועדו להעניק לדיירים תחושה שיש מי שחושב  עליהם ודואג להם. הדבר בא לידי ביטוי במתנות קטנות שהושקעה בהם מחשבה רבה ועד למופעי בידור, פעילויות חברתיות, משחקים ושלל מפגשים חברתיים שמחזקים את חוויית הקהילתיות, נהנים הדיירים משלל הזדמנויות לחיים מלאים שאינן זמינות תמיד עבור קשישים רבים שחיים בגפם במהלך תקופה זו.

צוות שמציב את בריאות הדיירים בראש סדר העדיפויות

מעבר לשירותים הרפואיים רחבי ההיקף, נהנים הדיירים גם משלל פעילויות המשמרות אורח חיים בריא ביום-יום. לרשות הדיירים זמינות שלל פעילויות ספורט והצוות עודד בתקופה האחרונה דיירים רבים לקחת בהן חלק. אורח חיים פעיל משפר את חילוף החומרים, ההגנה החיסונית ואת החוסן הנפשי ולכן, הוא עשוי לעשות הבדל עצום עבור דיירים המתקשים בתקופה זו. 

בנוסף, הצוות מהקפיד מאוד על כלל ההנחיות ההנחיות הרפואיות ומנסה לשמור על הדיירים באופן מיטבי. עבור רבים מהדיירים, מציאות החיים השתנתה באופן דרמטי ופתאומי. תוך תקופה קצרה, רשתות התמיכה שלהם התערערו. כדי להבטיח שהקשר עם המשפחה יישמר, נעשו צעדים נרחבים כדי ליצור חללים בטוחים למפגשים עם המשפחה במסגרת ההנחיות. כך, יכלו דיירים רבים לשמר את הקשרים המשמעותיים בחייהם ולהבטיח הגנה מקסימלית.

לגור באווירה אחרת

ברגעים כמו אלו, כשכל הקלפים נטרפים ושגרת החיים משתנה בצורה כה קיצונית, האופן שבו נתמודד עם המצב תלוי בראש ובראשונה במעגל התמיכה שיעמוד לרשותנו. החיים בקהילת הדיור המוגן מציעים קהילה תומכת ומעטפת רחבת היקף של שירותים לאוכלוסייה רגישה זו בנקודה קריטית בחייהם. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים