שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איך לבחור עורך דין טוב?
| צילום: FREEPIK

ישראל מדורגת במקום ה-1 בעולם מבחינת מספר עורכי הדין ביחס לגודל האוכלוסייה – עם למעלה מ-70,000 נשים וגברים שהוסמכו למקצוע זה, פי 3 מאנגליה (ביחס למספר התושבים, כמובן) ופי 4.5 מגרמניה. בזכות ריבוי עורכי הדין יש לכל מי שנזקק לשירות משפטי חופש בחירה נרחב. מצד שני, לפעמים מרוב עצים לא רואים את היער, וגם לא את עורך הדין המתאים באמת. איך בכל זאת בוחרים עורך דין טוב? 

תחום התמחות

עורך דין מצוין שמעולם לא טיפל במקרים של תאונת עבודה לא יוכל לעזור למי שרוצה לתבוע את המוסד לביטוח לאומי אחרי שנפגע בתאונה שכזו. באופן דומה עו"ד מומחה לדיני מסחר יתקשה לטפל בתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית. תחום המשפט הוא תחום רחב יריעה במיוחד, וכדי לספק את השירות הטוב ביותר האפשרי נדרשת מומחיות בנושא הספציפי שעבורו אתם זקוקים לעזרה – תאונות דרכים, נזקי גוף, רשלנות רפואית, מחלות מקצוע, עבירות סמים, חקירות מצ"ח וכו'.

ניסיון רחב היקף

דגש חשוב נוסף הוא היקף הניסיון של כל עורך דין או עורכת דין. המשוואה פשוטה: עורך דין מומלץ באמת הוא מי שכבר טיפל, בהצלחה כמובן, במגוון רחב מאוד של תיקים וסייע לאנשים רבים למצות את זכויותיהם. רק מי שכבר נתקל במצבים שונים יודע איך להתמודד עם כל תרחיש ועם כל מידע חדש שמתגלה, ולספק תמיד את המענה האופטימלי.

בנוסף, עו"ד עם ניסיון רב מכיר מומחים רלוונטיים. לתכונה זו יש חשיבות רבה במיוחד בתביעות עקב תאונת עבודה, רשלנות רפואית, מחלת מקצוע או תאונת דרכים – כשנדרשת חוות דעת של מומחה על-מנת להוכיח כי לאדם אכן נגרם נזק של ממש. עורכי הדין המנוסים יודעים לבחור את המומחים הנכונים בהתאם לסוג הפגיעה, כך שחוות הדעת תמלא את ייעודה.

זמינות

אדם שזקוק לשירות של עורך דין חווה באופן טבעי מתח, בין אם הוא תובע ובין אם נתבע, בין אם מדובר בהליך שהגיע או יגיע לדיון בפני ערכאה משפטית ובין אם לאו. סיבה אחת לכך היא חוסר הוודאות ועוד סיבה ללחץ היא ההשפעה הרבה שיש לתוצאות ההליך המשפטי על חיי האדם. בהתאם מידת הזמינות של כל עורך דין היא עוד פרמטר חשוב בבחירת איש המקצוע הטוב ביותר האפשרי. ככל שעורך הדין זמין יותר עבורכם – וניתן להתרשם ממידת הזמינות כבר כשפונים לייעוץ ראשוני – כך תוכלו להיות בטוחים יותר שאתם בידיים טובות ושיש לכם על מי לסמוך.

קשב ואכפתיות

עורכי דין נבחנים קודם כל על סמך הבקיאות המקצועית וכאמור היקף הניסיון. יחד עם זאת כדאי לייחס משקל גם לאישיות של כל עו"ד, וליתר דיוק לאופן שבו הוא מתנהל מולכם. קשב מלא וסבלני לתיאור המקרה ולציפיות שלכם מההליך המשפטי הוא בסיס הכרחי לשירות איכותי באמת, ועוד תכונה שנדרשת מעורכי דין היא אכפתיות – שתבוא לידי ביטוי גם בנחישות ובמחויבות לאורך הטיפול בכם. מפגש ייעוץ ראשוני ללא מחויבות מצדכם אלא רק מצד עורך הדין מהווה גם הוא חלק בלתי נפרד מהאכפתיות.

מחיר

כמו כל מוצר או שירות, ליווי משפטי צמוד של עורך דין נבחן גם על סמך העלות. כדאי לדעת שישנם מקרים שבהם שכר הטרחה מוגבל על-פי חוק, ובפרט זה המצב כשמדובר על תביעות ביטוח לאומי (במקרים של תאונת עבודה, אובדן כושר עבודה, מחלת מקצוע ועוד). בכל מקרה חשוב לבחון קודם כל את כל הפרמטרים האחרים שפורטו בכתבה זו – מומחיות ספציפית, ניסיון נרחב, זמינות מרבית ואכפתיות אמיתית – ורק לאחר מכן להתייחס גם לשכר הטרחה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים