שיתוף
תגובות
כללי » איך בודקים שמיעה לילדים?
בדיקת שמיעה חשובה מאוד לילדים שכן יש בכוחה לסייע בזיהוי ליקוי שמיעה כמה שיותר מוקדם | כך ניתן לסייע לילדים הסובלים מלקות בשמיעה, ליהנות מטיפול ותמיכה
תגיות:
בדיקת שמיעה לילדים | צילום: FREEPIK

הדבר מסייע להתפתחות תקינה וטבעית של שפה, דיבור והבנה. אך כמובן, ישנם אתגרים בבדיקת שמיעה לילדים. במיוחד הקטנים, מתקשים לעיתים לשתף פעולה כמו הבוגרים. אך כאשר הבדיקה נעשית באופן מקצועי ומיומן, אפשר להתגבר על האתגר ולהתאים לילדים את הפתרונות הנאותים. 

בדיקת שמיעה תקופתית לילדים 

לפני שנוסיף עוד פרטים לגבי איך מתבצעת בדיקת שמיעה לילדים, נציין כי בדיקת השמיעה חשובה מעוד כמה סיבות. שמיעה תקינה, באמצעות מכשירי שמיעה, מסייעת לילדים להשתלב טוב יותר בחברת בני גילם. שמיעה תקינה בזכות בדיקה מוקדמת, תאפשר להם להרגיש ביטחון עצמי, להצליח בלימודים ובכלל בחיים. ואגב, בדיוק משום כך, חשוב להקפיד על בדיקות תקופתיות. כך ניתן להתאים את הפתרונות, לכל שינוי ברמת השמיעה. לשמוע היטב לילדים בכל גיל, זה חשוב ביותר! שימו לב, סוג הבדיקה שאותה מבצעים תלוי בכמה דברים. למשל, גיל הילד והאופן שבו הוא עונה ומשתף פעולה, ממצאים קודמים וסימנים ללקות או ירידה בשמיעה. 

איפה ואיך מתבצעת בדיקת שמיעה לילדים 

בדיקת שמיעה מבוצעת בקרב ילדים במכונים מתמחים. חשוב לא רק לחפש מכוני שמיעה אלא גם לוודא שאת הבדיקה יבצע איש מקצוע הבקיא בבדיקה בילדים. נציין כי בבדיקה משלבים בדרך כלל גם סקירה של מדדים גופניים או שמיעתיים אובייקטיביים לצד בדיקת אופני התנהגות של הילדים שנבדקים. 

בבדיקה, משתמשים באודיומטריה, תצפית התנהגותית. כלומר, בסביבה שקטה משמיעים לילדים צלילים שונים ובודקים כיצד הילד מגיב לכל צליל וצליל. במידת הצורך, ניתן לשלב בבדיקה הזאת אפקטים חזותיים, שנועדו להניע פעולה ותגובה לצלילים. 

הרבה פעמים, במיוחד בילדים צעירים, בדיקת שמיעה נעשית בשילוב עזרי אווירה. כלומר נותנים לילד עזרים כגון משחקים וצעצועים שבהם יוכל לשחק. הדבר גורם לתגובה טבעית ומאפשר לילד לחוש בנוח. כך ניתן לזהות את התגובה לצלילים ללא תגובה לסטרס או למצוקה. בנוסף, במהלך בדיקה הרופא או המאבחן יבדוק בדרך כלל את עור התוף. בעזרת מכשור מתאים, מודדים באיזה אופן עור התוף נע, בהתאם לשינויי לחץ אוויר ועוד בדיקות של האוזן התיכונה. לפי הצורך, נעשית בדיקה ומדידה של הצלילים שעוברים באוזן הפנימית בעקבות גירויי קולי. 

עוד מבחזית החדשות

איך לבחור נכון מכשיר שמיעה לילדים 

על מנת לבחור בצורה מיטבית מכשיר שיביא לשיפור איכות השמיעה, כדאי להכיר כמה כללים. למשל:

  • מכשיר לפי סוג הליקוי – ישנם דגמים שונים של מכשירי שמיעה, שיתאימו במיוחד לליקויים מסוימים. כלומר, מכשיר שמיעה יותאם על סמך הסוג של בעיית שמיעה, האם קשורה בהיבט עצבי, האם בהולכת צליל וכדומה. לכל ליקוי יש מכשיר או סדרת מכשירים שיהיו היעילים ביותר. 
  • הגיל – מכשירי שמיעה מסוימים יתאימו ביותר לתינוקות ולפעוטות. כאשר הילדים גדלים, הם זקוקים למכשירי שמיעה בגודל שונה ולעיתים גם בטכנולוגיה מעט שונה. 
  • רמת הפעילות – סוג מכשיר השמיעה יתבסס גם על אופי הילד ועל סגנון החיים ורמת הפעילות. לדוגמא, ישנם מכשירי שמיעה שעדיפים יותר עבור ילדים מאוד פעילים, ספורטיביים. כמו כן, לעיתים אפשר להשתמש בכשירים שונים בזמנים שונים (מכשיר לבית ספר ומכשיר לפעילות ספורטיבית). 
  • תקציב ותחכום – יש כיום מכשירים מדהימים באיכות טכנולוגית גבוהה. שימו לב שמכשירים מתקדמים לרוב עולים יותר. יחד עם זאת, הם מצוידים בפונקציות כגון הפחתת רעשים, סינון הדהוד, קישור למכשיר סלולרי ועוד. 
  • נוחות – כמובן שהמדד הלא פחות חשוב הוא הנוחות של הילד. מכשיר שמיעה חייב להתאים לו בגודלו, להרגיש נוח ולהיות גמיש ואפילו רך במידת הצורך. 
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים