שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איטליה: פרטים חדשים על הדרמה הבין לאומית
כמעט שבועיים עברו מאז טביעתה של הסירה באגם האיטלקי, והספקולציות לגבי נסיבות ההתהפכות ממשיכות להיחשף
אגם מאג'ורה | צילום: למטייל

כמעט שבועיים אחרי התהפכות הסירה, מדווח הטיימס הבריטי על עוד עדויות ופרטים חדשים סביב הדרמה, שהסתיימה באסון.

כזכור, שני סוכני מודיעין איטלקים, איש מוסד גמלאי בשם מ', ואשתו של רב-החובל, טבעו במימי האגם לאחר שהסירה בה שטו התהפכה בעקבות רוחות עזות שנשבו באותו זמן. "זה היה מטורף. שמענו מסוקים, אמבולנסים והמון שוטרים הגיעו לאסוף את הניצולים", סיפר עובד באתר קמפינג על גדות האגם לעיתון "הטיימס" הבריטי. יממה לאחר מכן, כל הניצולים מהתהפכות הספינה כבר שוחררו מבית החולים, כשעל פי דיווחים זרים הישראלים הוחזרו ארצה במטוס פרטי.

עוד מבחזית החדשות

בתוך כך, העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס" דיווח כי איש המוסד השתייך ליחידה האחראית על קשר סמוי עם שירותי מודיעין זרים, כך לפי גורם ביטחון בכיר לשעבר. למרות שפרש משירות במוסד, הוא המשיך לשרת במילואים בארגון והגיע יחד עם עמיתיו לאיטליה כחלק מיחסי שיתוף פעולה בין ארגוני הריגול הישראליים והאיטלקיים.

ג'אנלוקה די פיאו, סגן העורך של היומון האיטלקי "לה רפובליקה" טוען כי "האיטלקים היו מהסוכנות למודיעין וביטחון חוץ של איטליה (AISE). "הניחוש שלי הוא שהם חגגו אחרי מבצע גדול לעצירת עסקה איראנית לרכישת רכיבי נשק גרעיני, אולי ציוד דו-שימושי מחברה איטלקית או עסקה עם שליח ממדינה שלישית שנסע לאיטליה לפגישה", אמר .

עוד מבחזית החדשות

בעיתון האיטלקי OGGI טענו כי הקבוצה ביקרה במרכז מחקר סמוך באיספרה, שחוקר טכניקות אי-הפצה גרעינית. "מתנהל כעת ויכוח בצבא האיראני על עזיבת האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני וישראל ממש מודאגת", אמר ניקולה פדה, מנהל המכון למחקרים גלובליים. "איטליה היא מקום טוב עבור סוחרי נשק איראנים", אמר די פיאו.

"אתה יכול להגיע ממדינות אחרות כמו אוסטריה ולהתערבב עם תיירים כדי להימנע מהתבלטות. מרגלים לומדים להיות חשדניים ולכן מפגש כזה לאחר מבצע משותף יכול לעזור לבניית צוות, אבל מעולם לא שמעתי שזה קורה במסעדה – בדרך כלל מדובר בווילה שכורה" אמר די פיאו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים