שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » איחוד האמירויות: מגנים את עליית השר בן גביר להר הבית – ביקור נתניהו בממלכה נדחה
באיחוד האמירויות דרשו מישראל "להפסיק את הפרובוקציות המסוכנות" | ביקורו של נתניהו שהיה צפוי לשבוע הבא – נדחה. גורמים בלשכתו: הסיבה, צורך בהיערכות לוגיסטית
נשיא איחוד האמירויות ח'ליפה בן זאיד (מימין) | צילום: Lee Bernard, שאטרסטוק

על רקע עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, להר הבית הבוקר (שלישי), נדחה הביקור הראשון של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיחוד האמירויות. הביקור היה צפוי להתקיים בשבוע הבא, והוא נדחה להמשך החודש.

גורמים בלשכת נתניהו הכחישו שיש קשר בין דחיית הביקור לבין עליית בן גביר להר הבית וזאת, למרות העובדה שאיחוד האמירויות, אחת המדינות החתומות על הסכמי אברהם, גינתה את מה שהגדירה "ההסתערות של בן גביר על חצר אל אקצא". בלשכה טענו שדחיית הביקור, שמועדו החדש טרם פורסם רשמית, קשור להיערכות לוגיסטית בלבד.

עוד מבחזית החדשות

שגריר ישראל בירדן איתן סורקיס זומן היום לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירדן. הירדנים מחו בפני השגריר על עליית השר בן גביר להר הבית. סורקיס השיב כי ישראל מחויבת לסטטוס קוו ולחופש הפולחן בירושלים, הסטטוס קוו לא הופר וכי שרים בממשלה עלו בעבר להר הבית.

גורם בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו כי נתניהו "מחויב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית, לא נכנע לתכתיבים של חמאס. במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית בשנים האחרונות ובהם השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. לכן הטענה שיש שינוי בסטטוס קוו היא חסרת שחר".

שגריר בריטניה בישראל ניל וויגן הדגיש את עמדתה של מדינתו בציוץ בטוויטר וכתב "בריטניה נשארת מחויבת לתמיכה בסטטוס קוו ההיסטורי באתרים הקדושים בירושלים. חשוב כי כל השחקנים ימנעו מפעולות באתרים אלה העלולות להסלים את המתח".

בהודעה רשמית גינתה איחוד האמירויות את "כניסתו של השר הישראלי לשטחי מסגד אל-אקצא, כשהוא מלווה בכוחות ביטחון ישראליים. עמדת האמירויות ברורה והיא הצורך לספק הגנה וביטחון מלאים לאל-אקצא, ולהפסיק את הפרובוקציות המסוכנות בו. אנחנו קוראים לרשויות בישראל למנוע הסלמה ולא לנקוט בצעדים שיחמירו את המצב. אנו מדגישים את חשיבות התמיכה במאמצי השלום במזרח התיכון, כמו גם לשים קץ לכל הצעדים הלא חוקיים שפוגעים בסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67, כשבירתה מזרח ירושלים".

גם סעודיה גינתה את עליית בן גביר להר הבית. משרד החוץ הסעודי כתב כי "אנחנו מתנגדים לצעדים הפרובוקטיביים שנעשו על ידי אחד הבכירים הישראלים עם עלייתו לשטח מסגד אל אקצא. התנהגות הרשויות בישראל פוגעת במאמצי השלום ובשמירה על המקומות הקדושים".

עוד מבחזית החדשות

טורקיה גינתה את ישראל ואמרה כי "אנחנו מודאגים ומגנים את הפעולה הפרובוקטיבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נגד מסגד אל-אקצא בחסות משטרת ישראל. אנחנו קוראים לישראל לפעול באחריות כדי למנוע פרובוקציות כאלו שיפגעו במעמדם ובקדושתם של אתרי הדת בירושלים ויגרמו להסלמה באזור".

אחר הצהריים פרסם בן גביר סרטון מעלייתו להר הבית וטען "ממשלת ישראל לא תיכנע לארגון של מרצחים, ארגון טרור שפל. הר הבית זה המקום הכי חשוב לעם ישראל, הר הבית פתוח לכולם, עולים לכאן מוסלמים, נוצרים וכן גם יהודים, גם יהודים. בממשלה שאני חבר בה לא תהיה אפליה גזענית ויהודים יעלו להר הבית. אנחנו מבהירים לחמאס – אנחנו לא נכנעים, לא מתקפלים, לא ממצמצים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים