שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איגוד המשפטנים מאיים בשביתה: "עתידנו האישי והמקצועי מוטל על הכף"
איגוד המשפטנים וארגון הפרקליטים פרסמו היום מכתב טרם הכרזה על סכסוך עבודה | "מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על ידי הפרקליטות"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

איגוד המשפטנים וארגון הפרקליטים איימו היום (שלישי) בהכרזה על סכסוך עבודה, בעקבות קידום הרפורמה במערכת המשפט אותה מבקש לקדם שר המשפטים יריב לוין. במכתב כתבו המשפטנים והפרקליטים: "עתידנו האישי, המקצועי והתעסוקתי, מקום עבודתנו ועצם קיומו, מהותו ומעמדו מוטלים על הכף".

במכתבם נימקו הארגונים מדוע החליטו לנקוט בצעד זה. לדבריהם הסיבה היא, כוונת הממשלה לשנות את מעמדם ודרך בחירתם של היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה באופן חד צדדי וללא הידברות. יו"ר האיגוד יצחק גורדון התריע כי: "בהתאם להתפתחויות בזמן הקרוב מול המדינה יוחלט אם נדרש כבר להכריז בפועל על סכסוך העבודה ולהיערך לנקיטת צעדים ארגוניים".

עוד מבחזית החדשות

בארגון הפרקליטים הבהירו כי "צעדי הממשלה יפגעו בוודאות ובאופן חמור בתנאי העבודה והשירות של פרקליטי המדינה, בביטחונם התעסקותי וביחסים הקיבוציים מול המדינה". לדברי יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין "מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על ידי הפרקליטות, לפגיעה קשה בייצוג המדינה שתהפוך למיקור חוץ של עמדת המדינה בבתי המשפט ובכלל הערכאות".

כזכור, לפני כשלושה שבועות הציג שר המשפטים יריב לוין את הרפורמה במערכת המשפט אותה הוא מבקש לקדם, ובהם שינוי הנציגים בוועדה לבחירת שופטים, העברת פסקת ההתגברות, ביטול "עילת הסבירות" ושינוי היחס כלפי היועצים המשפטיים.

כצעד ראשון מבקש לוין לשנות את השיטה לבחירת שופטים, כך שבמקום שני נציגי לשכת עורכי הדין יהיו שני חברי כנסת. לדברי שר המשפטים: "לא עוד מצב שבו השופטים בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ללא פרוטוקול, אלא ייצוג שווה לשלוש רשויות השלטון בוועדה לבחירת שופטים", טען שר המשפטים.

לוין הסביר כי הוא רוצה להסדיר את פסילת החוקים ופסקת ההתגברות, ברוב של 61 חברים, על פי הצעת החוק תוכל הכנסת לבטל פסילת חוק על ידי בית המשפט. "תתאפשר פסילת חוקים בבית המשפט העליון, בהרכב מלא וברוב מיוחד" הסביר לוין, והוסיף כי לצורך פסילת חוק תידרש הסכמה פה אחד של כל השופטים הדנים בנושא.

בנוסף, שר המשפטים מבקש לבטל את "עילת הסבירות", אותה עילה שבגינה מבקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לפסול את מינויו לשר של יו"ר ש"ס אריה דרעי. לדעת לוין: "לא עוד פסילת החלטות חוקיות לגמרי של ממשלה נבחרת בתירוץ של חוסר סבירות בעיני השופט, במקום זאת החזרת יכולת ההחלטה לממשלה הנבחרת".

בנוסף, מבקש לשנות את המדיניות כלפי היועצים המשפטיים, ולבטל את הקביעה כי עמדתם מחייבת את הדרג המדיני לפעול על פיה. "לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר. היועצים המשפטיים כשמם כן הם, "יועצים" ולא "מחליטים", נימק השר "כשהם מייצגים את הממשלה, הם צריכים לייצג את הממשלה, ולא את דעתם הפרטית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לכו תמכרו בשוק או תעבדו הניקיון, זה עדיף מאשר להתנשא על הציבור. עליונים למטה ותחתונים למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים