שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איבוד שליטה בלוב: מעל 5,500 הרוגים בסופה "דניאל"
תיעוד
הרשויות בעיר דרנה שבמזרח לוב דיווחו על אלפי הרוגים בשיטפונות | סכרים קרסו, בתים התמוטטו ושכונות שלמות נעלמו | " אסון בכל מובן המילה"

לפחות 5,500 בני אדם נהרגו בשיטפונות בעיר דרנה שבמזרח לוב. בנוסף לאלפי נעדרים. שכונות שלמו נסחפו ומספר הנספים אף צפוי לעלות.

נזקי השיטפונות בלוב | צילום: רשתות

נזקי השיטפונות בלוב | צילום: תקשורת לובית

הסופה "דניאל" מכה בלוב | צילום: רשתות

העיר דרנה, שנפגעה באופן חמור ביותר בסופה ונחשבת למוקד השיטפונות, שוכנת כ-260 ק"מ ממזרח לבנגאזי והוכרזה כ"אזור אסון". אתמול פורסמו תיעודים שבהם נראות שכונות מוצפות לחלוטין, לצד תושבים חסרי אונים שמנסים למצוא מחסה בין כלי הרכב המוצפים, כאשר חלקם לכודים בבתים.

עוד מבחזית החדשות

שר הבריאות במזרח לוב עת'מאן עבד אל-ג'ליל אמר: "המצב הופך לטרגי יותר ויותר, בתי החולים בדרנה מלאים בגופות של קורבנות האסון". הוא הדגיש כי בשלב זה כמות הנספים עדיין ראשונית. סאלח אל-עבידי שמתגורר בדרנה וברח עם משפחתו, סיפר על התחושות הקשות: "אנשים ישנו וכשהם התעוררו, הם מצאו את בתיהם מוקפים במים".

אחמד מיסמרי, דובר הצבא הלאומי של לוב השולט במזרח המדינה, אמר במסיבת עיתונאים כי יש עדיין אלפי נעדרים בדרנה ושמספרם אף צפוי לעלות באופן ניכר. לדבריו, הסופה גרמה לקריסתם של שני סכרים מיושנים בדרנה ובעקבות כך, הוצפו אזורים נוספים בעיר.

דובר רשות החירום בלוב אוסאמה עלי ציין כי כפרים שלמים נמחקו "המצב רע מאוד, קשה לתאר אותו במילים", אמר. "זה אסון בכל מובן של המילה, אני לא יכול להכריז על מספר ההרוגים שהגיע אליי כי מדובר באסון גדול מאוד".

הישאם שקיואט, שר התעופה האזרחית וחבר ועדת החירום בממשל ששולט במזרח לוב, סיפר בריאיון לאל-ג'זירה על ממדי האסון: "אני לא מגזים כשאני אומר ש-25% מהעיר דרנה נעלמו. הרבה מאוד בניינים קרסו ומספר הנעדרים גדול". הסופה פגעה גם בעיר הגדולה בנגאזי שבה הוכרז על עוצר. בנוסף, נפגעו ערים אחרות כמו סוסא, א-ביידא ואל-מרג'.

עוד מבחזית החדשות

הפרלמנט המזרחי בלוב הכריז אתמול על שלושה ימי אבל בעקבות האסון. ראש הממשלה בטריפולי, עבד אל-חמיד א-דבייבה, הנחה את הרשויות "לטפל באופן מידי" בנזקים ובשיטפונות בערים המזרחיות, למרות שהממשלה בטריפולי אינה שולטת באיזור זה.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הכריז על שלושה ימי אבל, כאות סולידריות עם קורבנות האסונות בלוב ובמרוקו – לאחר שאלו גבו את חייהם של אלפי בני אדם. במקביל, משלחת צבאית מצרית, בראשות הרמטכ"ל אוסאמה עסכר, הגיעה ללוב כדי להעניק סיוע הומניטרי לתושבים. דוברת ארגון הבריאות העולמי התייחסה למצב בלוב והגדירה אותו כ"אסון טרגי".

מבזקים מבחזית החדשות

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים