שיתוף
תגובות
חדשות » אחרי התקיפה: נמל התעופה בחלב נסגר לטיסות
המלחמה בטרור
לפי הדיווחים, מסלול ההמראה ואולם הנוסעים נהרסו. שבעה בני אדם נהרגו. מטוס איראני נוסף שהיה באוויר לא הצליח לנחות בחלב
תקיפת יעד איראני בסוריה | צילום: By unlu, שאטרסטוק

דיווחים המגיעים מסוריה, מאשרים כי אתמול (רביעי) בערב הותקף שדה התעופה א-נירב שבחאלב ונגרמו לו נזקים . בתקיפה נפגע מטוס איראני שחנה על הקרקע ונהרגו שבעה בני אדם. 

על פי אותם דיווחים מסלול ההמראה בנמל התעופה הבין לאומי הושבת כליל, ויידרש שיקום ארוך כדי להחזיר את המסלול לפעילות מלאה. כמו כן, נהרס לגמרי אולם הנוסעים של נמל התעופה. 

רשות שדות התעופה האזרחית בסוריה הוציאה הודעה לטייסים ולחברות התעופה שלפיה מסלול הטיסה היחיד בשדה התעופה חלב נסגר לטיסות עקב עבודות תחזוקה שמתבצעות במקום. ההודעה מתפרסמת אחרי התקיפה שיוחסה לישראל בנמל התעופה. עם זאת, רשות התעופה הסורית לא התייחסה לתקיפה בהודעתה.

התקיפה באה ככל הנראה בעיקר כדי לפגוע במטוס איראני שנחת זמן קצר קודם לכן, אך בשלב זה לא ידוע מה הסיבה שגרמה למטוס להפוך ליעד הפצצה. סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה כי המטוס נחת בחאלב כמה דקות בלבד לפני ההפצצה.

עוד נטען כי בזמן ההפצצה מטוס איראני שנחת מוקדם יותר חנה סמוך למסלול ההמראה במקום, ונראה כי הוא היה לפחות אחת מהמטרות של ההפצצה. בשלב זה לא ברור מה היה במטוס. סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה כי המטוס נחת בנמל התעופה בחלב כ-10 דקות בלבד לפני ההפצצה.

בנוסף, פורסם אתמול בערוץ סברין העיראקי, המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות,כי מטוס איראני אחר שהיה באוויר, תכנן לנחות בנמל התעופה בחלב ואז התרחש ההפצצה. לאחר מכן, המטוס שינה את מסלולו והתכוון לנחות בנמל התעופה בדמשק, ואז גם הוא הופצץ.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם אמר היום כי ״שלושה מהטילים בתקיפה הישראלית פגעו בשדה התעופה הצבאי אל-ניירב, שסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של חלב. הטילים גרמו לפיצוצים במחסני הנשק איראניים שנמצאים בשדה הצבאי״

לדברי מרכז המעקב, ״הכוחות הרוסיים שפועלים באזור חלב ידעו על התקיפה זמן קצר לפני שהתרחשה. הכוחות הרוסיים בנמל התעופה הבינלאומי של חלב העלו כוננות כחצי שעה לפני התקיפה הישראלית״

כזכור, ביוני השנה, הותקף נמל התעופה הבין לאומי בדמשק, והוא הושבת לתקופה ארוכה. מאז, השתמשו האיראנים בעיקר בנמל התעופה א-נירב שבחאלב, שאתמול הותקף אף הוא ויצא מכלל שימוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים