שיתוף
תגובות
חדשות » אחד מנמלי התעופה העמוסים בעולם הכריז: אין צורך בדרכון
ממשלת סינגפור הודיעה על רפורמה חדשנית לצמצום השימוש הפיזי במסמכי נסיעה כמו דרכון וכרטיס עלייה למטוס | בנמל התעופה יוצבו מערכות ביומטריות מתקדמות
נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור | צילום: פספורטניוז

ממשלת סינגפור הודיעה על שדרוג דרמטי בחוויית הטיסה והתעופה בעולם, כאשר נוסעים לא יצטרכו להציג דרכון לרשויות ההגירה. שרת התקשורת ג'וזפין טאו הודיעה השבוע על הרפורמה החדשנית שתצא לדרך בתחילת שנת 2024 בנמל התעופה צ'אנגי (Changi), שנחשב לאחד העמוסים והאיכותיים ביותר בעולם.

"סינגפור תהיה אחת מכמה מדינות פורצות דרך בעולם להציג תהליך אשרת כניסה אוטומטי ונטול דרכון", אמרה בתום דיון בפרלמנט בסינגפור ביום שני. ההצעה שאושרה בסינגפור מציגה חידוש בהליך בקרת הגבולות, גם ביחס לכמה מדינות שכבר מפעילות מערך אוטומטי ומתקדם כמו הצגת דרכון ביומטרי וטביעת אצבע וכן שימוש באמצעים לזיהוי פנים.

עוד מבחזית החדשות

בסינגפור הבטיחו השבוע שהשינויים והחידושים שאושרו "יפחיתו את הצורך של נוסעים להציג פעם אחר פעם את מסמכי הנסיעה שלהם, ולאפשר להם תהליך קל ונוח בהרבה". על פי התוכנית המוצעת, נוסעים בעלי דרכון ביומטרי יוכלו לקבל "אסימון זיהוי" שישמש בשורה ארוכה של נקודות בנמל התעופה, החל מהעמסת הכבודה ועד הליך בקרת הגבולות, תוך סיום הצורך להציג באופן פיזי את מסמכי הנסיעה כמו דרכון וכרטיס עלייה למטוס.

לצד האופטימיות והשמחה, שרת התקשורת טאו הודתה כי נוסעים ממדינות רבות עדיין לא יוכלו ליהנות מההליך המהיר, אלא אם מדינותיהם לא אישרו באופן ספציפי הליך רישום ללא דרכון.

נמל התעופה הבין לאומי צ'אנגי נחשב לאחד העמוסים והטובים ביותר בעולם, ולעיתים גם זכה בתואר הנחשק של נמל התעופה הטוב בעולם. בנמל עצמו יש קולנוע, בריכת שחייה, חדר כושר, גנים ציבוריים רחבים ועוד. הוא מפעיל טיסות של יותר ממאה חברות תעופה עולמיות, לכ-400 יעדים ביותר ממאה מדינות.

עוד מבחזית החדשות

בחודש יוני 2023 רשם נמל התעופה תנועה של 5.12 מיליון נוסעים, ולראשונה מאז ינואר 2020 ופרוץ משבר הקורונה חצה את רף חמשת מיליון הנוסעים בחודש אחד. נכון לעכשיו יש בו ארבעה טרמינלים, אולם כבר יש תוכנית להקמת טרמינל חמישי. הרשויות לא מסתירות את החשש מסוגיית הצפיפות ההולכת וגדלה במקום, והדגישה את הצורך במציאת פתרונות שיסייעו להתמודד עם המצב.

כבר כיום נעשה שימוש באמצעים ביומטריים ובמערכות לזיהוי פנים עבור מטרות של רישום הגירה ונוסעים יוצאים ונכנסים, כמו בדובאי, פריז, לונדון, טוקיו, ניו דלהי וערים גדולות נוספות. יחד עם זאת, בסינגפור מבהירים שהרפורמה המתוכננת שלהם צפויה לשדרג עוד יותר את ההליך.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. סיפור מוזר ומשונה. מדינה כל כך קטנה וכל כך הרבה נוסעים?! אגב זה מדינה שכמעט ואין בה פושעים. לכן יש ברכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים