שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אזרבייג'ן פותחת שגרירות בישראל: "השמיים הם הגבול"
על רקע כינון היחסים עם ישראל, נחת בישראל סגן שר החוץ של אזרבייג'ן פאריז רזאייב | לדבריו זהו צעד היסטורי: "הברית בינינו היא פלא, אנו חיים יחד יותר מאלף שנים"
סגן שר החוץ של אזרבייג'ן פאריז רזאייב | צילום: משרד החוץ של אזרבייג'ן

סגן שר החוץ של אזרבייג'ן, פאריז רזאייב, הגיע היום (רביעי) לישראל לביקור רשמי. במרכזו של הביקור עמד, קידום פתיחת שגרירות ארצו בישראל, החלטה שהתקבלה פה אחד בפרלמנט האזרי ואושררה בשבועות האחרונים על ידי נשיא אזברייג'ן אילהם אלייב. רזאייב אמר כי "עם ההחלטה לפתוח שגרירות רשמית בישראל, השמיים הם הגבול ביחסים בין שתי המדינות והעמים".

זו הפעם הראשונה בה בכיר אזרבייג'ן מתבטה בנושא, לאחר ההודעה של הנשיא האזרי על פתיחת השגרירות ומיסוד היחסים עם ישראל. צעד זה מהווה עליית מדרגה ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות ובפומביות של היחסים. עם הקמת השגרירות תתאפשר העמקת שיח מדיני והיא תפתח ערוצים חדשים לשיתוף פעולה בתחומי כלכלה, תיירות, תרבות, אקדמיה ועוד שלל נושאים.

עוד מבחזית החדשות

רזאייב אמר כי זהו צעד נדיר והיסטורי והוא שמח להיות במקום שבו מתקבלת החלטה חשובה כל כך, ולקחת חלק בתהליך של פתיחת השגרירות. עוד הוא הוסיף ואמר, כי "הברית בין שתי המדינות היא פלא משום שהיא לא מבוססת רק על אינטרסים משותפים אלא גם על היסטוריה משותפת של שני העמים שחיים יחד זה למעלה מאלף שנים". בדבריו, הוא התכוון, לחיים המשותפים של היהודים והמוסלמים בהרי הקווקז.

רזאייב אמור לפגוש בישראל, את ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, שזוכה להערכה רבה באזרבייג'ן. בנוסף הוא יבקר במשרד החוץ ויישא נאום על היבטים שונים הנוגעים למדינתו ועל החיים המשותפים בין יהודים למוסלמים. כמו כן, הוא ייפגש מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. השיחות יגעו בסוגיות הנוגעות להקמת השגרירות בישראל ובהיבטים מדיניים ואסטרטגיים, לרבות האיום האיראני.

אזרבייג'ן היא שותפה חשובה ואסטרטגית לישראל היא ממוקמת בצומת מרכזי בהיבטים של ביטחון אזורי, לוחמה בטרור ואנרגיה. לאזרבייג'ן יש היסטוריה ומסורת ארוכות שנים של סובלנות בין דתות וקיום חיי קהילה יהודיים בן מאות בשנים. כיום חיה באזרבייג'ן אחת הקהילות היהודיות הגדולות ביותר בעולם המוסלמי החיים בביטחון וחופש פולחן מלא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים