שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושר בקריאה טרומית: הסתה נגד חרדים תחשב לעבירה פלילית
הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר אושרה היום בקריאה טרומית בוועדה לחקיקה | על פי ההצעה הסתה נגד חרדים תחשב כעבירה פלילית לפי חוק הגזענות
ח"כ יעקב אשר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר ועל פיה הסתה נגד חרדים תיחשב לעבירה פלילית לפי חוק הגזענות. ח"כ אשר מסר: "אין עוד קבוצה במדינת ישראל שמסיתים נגדה בהכללה כקבוצה כמו הציבור החרדי. החוק שיזמתי יאפשר לגבות מחיר ממסיתים ויבהיר כי דמם של אזרחים חרדים לא יהיה הפקר".

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי: "אנו עדים לתופעה מתרחבת של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית. בפרט חמורים המקרים בהם ההסתה מתבצעת על ידי נבחרי ציבור מתוך מטרה לפלג את העם ובכך להשיא רווח פוליטי, תוך פגיעה בציבור שלם ובאחדות העם. לפגיעה זו יש גם השלכות נוספות ובהם השתרשות תופעת הגזענות בחברה כלפי האוכלוסייה החרדית".

עוד מבחזית החדשות

לדבריהם, בעקבות הסתה חמורה לגזענות שנשמעה לאחרונה מפיי נבחר ציבור כלפי האוכלוסייה החרדית, הוגשה תלונה לפרקליטות המדינה. בתשובת הפרקליטות נכתב כי על פי הגדרות חוק העונשין יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות כלפי האוכלוסייה החרדית, שכן הגדרות החוק קובעות כגזענות רק מקרים בהם הגזענות היא בשל צבע עור או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני, והאוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בצבעה, גזעה או במוצאה הלאומי-אתני.

לטענת מציעי החוק, נכונה העובדה כי האוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בשל צבע עורה וכדומה, אך היא נבדלת בלבושה ובאורחות חייה, כך שאין רציונל להחריג אותה מהוראות החוק. לדעת הח"כים, מעבר לכך שחוק העונשין בנוסחו כיום, בהתאם לפרשנות פרקליטות המדינה, מאפשר הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית, עולה גם החשש שתשובת הפרקליטות תעודד מקרים נוספים של הסתה לגזענות, משום שהמסיתים יודעים שלא יתנו על כך את הדין.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מובטח אני בשופטי בג"ץ שלא יענישו את המסתים נגד החרדים.
    ולא משנה כלל איזה חוק יחוקקו.
    כל החוק הזה הוא רק יחסי ציבור של החכי"ם החרדיים.
    שצריכים להראות שהם עושים ופועלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים