שיתוף
תגובות
חדשות » אוקראינה מאשימה: רוסיה חטפה את ראש המפעל הגרעיני הגדול באירופה
המלחמה באוקראינה
חברת האנרגיה האוקראינית אנרגואטום דיווחה שכוחות רוסים תפסו את מנכ"ל תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, איחור מורשוב, כיסו את עיניו ולקחו אותו למקום לא ידוע
לוחם גרילה אוקראינה | צילום: שאטרסטוק

חברת האנרגיה האוקראינית אנרגואטום, מפרסמת היום (מוצ״ש) כי כוחות רוסיים חטפו ביום שישי אחר הצהריים את מנכ"ל תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, איהור מורשוב, לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על הצווים המספחים ארבע מחוזות לרוסיה. 

לדברי אנרגואטום, תחנת הכוח בזפוריז'יה היא התחנה הגרעינית הגדולה ביותר באירופה, ונכבשה על ידי צבא רוסיה שסיפחה אותה באופן לא חוקי לשטחה. 

על פי הדיווח, חיילים רוסיים עצרו את המכונית של מורשוב, הוציאו אותו מהרכב תוך שהם מכסים את עיניו, והוא נלקח למקום לא ידוע. נשיא תחנת הכוח פטרו קוטין דרש את שחרורו המיידי של מורשו וטען  "המעצר שלו ברוסיה מסכן את הבטיחות של תחנת הכוח הגדולה ביותר באוקראינה ובאירופה".

טכנאי תחנת הכוח האוקראיניים המשיכו להפעיל את הכור גם לאחר הכיבוש הרוסי, עד לפני כחודש. בשל הפצצות חוזרות ונשנות על הכור שסיכנו את חיי העובדים הוחלט לכבות את פעילות הכור.  

בהתייחסו למהלך החד צדדי של פוטין להשתלטות וסיפוח המחוזות האוקראיניים אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג כי זהו "ניסיון הסיפוח הגדול ביותר של טריטוריה אירופית על ידי צבא מאז מלחמת העולם השנייה". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים