שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אוקראינה: כוחות קומנדו נחתו באי קרים – רוסיה: יירטנו עשרות מל"טים מעל קרים
המלחמה באוקראינה
רוסיה טוענת כי יירטה במהלך הלילה 42 מל"טים אוקראיניים מעל חצי האי קרים, שנמצא בשליטתה מאז 2014 | אוקראינה טוענת שהשמידה סוללת S-400 רוסית עם מל״טים וטילים
תקיפת סוללת הנ"מ הרוסית | צילום: תקשורת אוקראינית

רוסיה טוענת כי יירטה במהלך הלילה 42 מל"טים אוקראיניים מעל חצי האי קרים, שנמצא בשליטתה מאז 2014. בנוסף, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הצבא יירט טיל מותאם מסוג S-200 שאוקראינה לכאורה שיגרה לעבר מחוז קלוגה שגובל בבירה מוסקבה. כתוצאה מכך, כמה שדות תעופה ברוסיה נאלצו להפסיק את פעילותם למשך כמה שעות. לא דווח על נפגעים או נזק.

לעומת זאת דובר המודיעין הצבאי האוקראיני, אנדריי יוסוב, טען לאתר "הרומדסקה" כי כוחות קומנדו פעלו לפנות בוקר בחצי האי. לדבריו, "במקום התרחש קרב בהשתתפות כלי שיט ותעופה. כל המשימות הושלמו".

עוד מבחזית החדשות

על פי עדויות, עשרה לוחמים נחתו בשתי סירות ליד אזור ששימש לכאורה לקמפינג ופתחו באש. על פי עדויות הרוסים, נצפתה רק פגיעה אחת, שלאחריה הלוחמים חזרו אל הסירות ונעלמו בים.

בעוד מטרות הפשיטה טרם התבררו, אתמול תקפה אוקראינה סוללות הגנה אווירית בחצי האי קרים והצליחה להשמיד לפחות משגר אחד של מערכת הנ"מ S-400, מערכת ההגנה האווירית המתקדמת ביותר בשירות צבא רוסיה.

פשיטת הקומנדו הנועזת מגיעה על רקע יום העצמאות האוקראיני שנחוג היום ברחבי המדינה. אנדריי ירמק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה זלנסקי, כתב לרגל יום העצמאות: "האוקראינים חוו על בשרם את המחיר האנושי של סכסוך. ראינו את זה, חיינו על זה, שילמנו על זה בחיי אדם ובבתים הרוסים. לעולם לא נשכח את אלה שעמדו לצידנו ברגעים האלה. הגיע הזמן שמנהיגי העולם יעשו את הצעד הבא ביחד, ויישמו תכנית שלום שתאפשר לאוקראינה לחגוג בשנה הבאה לא רק את העצמאות שלנו, אלא גם את החופש שלנו, שאנו עמלים קשה עבורו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים