שיתוף
תגובות
חדשות » אוקראינה ביקשה מידע מודיעיני מישראל על הסיוע האיראני לרוסיה
בצל ההסלמה בלחימה
בכירים אוקראינים אמרו כי אוקראינה מעוניינת בעיקר במידע מודיעיני ישראלי על המל"טים שאיראן מכרה לרוסיה
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי נפגש עם חיילים | צילום: שאטרסטוק

בשבועות האחרונים דווח על שרידי מל"טים מדגם שאהד-136 מתוצרת איראן שנתפסו על ידי צבא אוקראינה. למרות שאוקראינה וארה"ב האשימו את איראן בסיוע צבאי לרוסיה, האיראנים הכחישו את ההאשמות בתוקף. צבא אוקראינה הודה כי במשך תקופה מסוימת היה לרוסים יתרון מסוים במלחמה עקב השימוש במל"טים. 

בעקבות כך החליטה אוקראינה להוריד את דרג היחסים הדיפלומטיים עם איראן, וכתב האמנתו של שגריר איראן בקייב בוטל. כמו כן גירשה אוקראינה מספר דיפלומטים איראנים משטחה.

לאחרונה ביקשה אוקראינה מישראל מידע מודיעיני בנוגע לסיוע אותו מספקת איראן לצבא רוסיה, ובעיקר בכל הנוגע לאספקת מל"טים אלו.

על פי הדיווח ביקרה בקייב, סימונה הלפרין, סמנכ"לית אירו אסיה במשרד החוץ, ונפגשה עם מקסים סובח, סגן שר החוץ האוקראיני לענייני המזרח התיכון. לדברי בכירים ישראלים, סובח ביקש מהלפרין לקבל חומר מודיעיני ומידע על איראן כדי לתאם עמדות. 

בכיר אוקראיני קבל על אי שיתוף הפעולה של ישראל ואמר "הישראלים נתנו לנו קצת מידע מודיעיני אבל אנחנו צריכים הרבה יותר". 

כזכור, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי תקף את ישראל על שאינה מסייעת לארצו, למרות שטען שהוא מודע ליחסים הרגישים עם רוסיה והפעילות הצבאית של ישראל בסוריה.  לטענתו, "רואים את ההשפעה של רוסיה על ישראל, שלא נתנה לנו דבר. כלום, אפס, אני מבין שהם צריכים להגן על ארצם אבל קיבלתי מידע משירותי המודיעין שלנו שישראל מייצאת את מערכות ההגנה שלה למדינות אחרות. אני לא מאשים את המנהיגים, אני רק מציין עובדות. בדיונים שהתקיימו בצמרת הישראלית הוחלט שלא לעזור לאוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים