שיתוף
תגובות
בריאות » אופטימיות של שרי האוצר והבריאות בסורוקה
לא לדאוג
שר הבריאות הורוביץ ושר האוצר ליברמן ביקרו היום אחה"צ בבית החולים סורוקה. במהלך הביקור התייחסו לווריאנט החדש ולמצב הבתי בחולים בפריפריה
(מימין): יוחנן לוקר יו״ר דירקטוריון כללית, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ד״ר שלומי קודש מנהל סורוקה ושר האוצר אביגדור ליברמן. | צילום: צילום: דינה פרנקל, סורוקה

שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן ביקרו היום אחה״צ במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע מקבוצת כללית. מנהל המרכז הרפואי ד״ר שלומי קודש הציג בפני השרים את היקפי הפעילות של בית החולים, את הישגי ביה״ח ואת האתגרים עליהם יש לתת מענה בטווח הקצר והארוך. במהלך הביקור סיירו השרים במחלקה לטיפול נמרץ כללי בראשותו של פרופ׳ מוטי קליין ובמחלקה לרפואה דחופה (מיון) בראשותו של ד״ר דן שוורצפוקס.

לאחר הסיור קיימו שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר ליברמן מסיבת עיתונאים בה אמר שר הבריאות כי "המשימה העיקרית והחשובה ביותר שלי היא לא הדלתא וגם לא האומיקרון – אלא שיקום וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית. התוספת התקדימית שהבאנו לתקציב הבריאות מאפשרת לנו עכשיו סוף סוף להזרים חמצן למערכת. הקורונה הוכיחה מעל לכל ספק, השקעה בבריאות חשובה לא פחות מהשקעה בביטחון".

 עוד הוסיף שר הבריאות הורוביץ במהלך מסיבת העיתונאים כי "בית החולים החדש שיקום בבאר שבע יחולל שינוי דרמטי ונדרש באיכות וזמינות השירותים הרפואיים לתושבי הנגב והסביבה. נקים כאן בית חולים מתקדם, עם חדר מיון חדשני, עם מחלקות פנימיות מרווחות וכמובן עם חדרי ניתוח. מדברים על זה שנים, אבל שום דבר לא זז. והיום אנחנו יוצאים סוף סוף לדרך.

 בנושא האלימות בבתי החולים אמר השר הורוביץ: "יש בעיה אמיתית עם האבטחה בבתי החולים. אנחנו פועלים להציב שוטרים בכל בתי החולים בארץ, ואנחנו עובדים בימים אלו במשרד הבריאות על מכרז חדש לשיפור התנאים של אנשי הביטחון וחיזוק האבטחה בבתי החולים".

בהתייחסו לווריאנט האומיקרון אמר הורוביץ: "אני חוזר ואומר – המצב בשליטה ואין צורך להכנס לפאניקה. צפינו כניסה של וריאנט נוסף, נערכנו לזה – ואנחנו מוכנים. אחרי הדלתא והאומיקרון, יהיה בסבירות גבוהה עוד זן, וגם לזה אנחנו נגיע מוכנים.

 "בימים הקרובים יהיו לנו מידע מדוייק יותר לגבי היעילות של החיסון מול האומיקרון – אבל כבר עכשיו יש מקום לאופטימיות, ויש אינדיקציות ראשוניות שמי שמחוסן בתוקף – בבוסטר, יהיה מוגן גם מפני הוריאנט הזה.  החיסון הוא ממש קריטי עכשיו. מי שיפגוש את הוריאנט שהוא חשוף ללא חיסון, ישים את עצמו בסיכון מיותר.

  "העצירה של התיירות לישראל זמנית, ל-14 ימים. לא נאריך אותה בצורה אוטומטית, ולא מעבר לזמן הקצר שידרש. לא נסגור את המדינה ונשמור על שגרת החיים ככל הניתן – אין כרגע כל כוונה להטיל מגבלות על חיי השגרה בתוך ישראל, ונעשה כל מה שאפשר כדי שכך ימשך. ישראל גם מתכוונת לתרום כמות משמעותית מאוד של מנות חיסון למדינות אפריקה. זו מגיפה עולמית ואנחנו חייבים להתמודד עם המשבר הזה בהסתכלות גלובלית".

גם שר האוצר ליברמן נשא דברים במסיבת העיתונאים ואמר כי "נתחיל מחדשות טובות, עצם העובדה ששר האוצר ושר הבריאות נמצאים פה ביחד ורואים את הדברים עין בעין זה סמל של יציבות הן למערכת הבריאות, הן לכלכלת ישראל והן למערכת הפוליטית. דבר שני אין כמו מראה עיניים, סיירנו בבית חולים ואפשר לראות מה זה חוסר תכנון, חוסר הבנה, הזנחה – כמה הדרום זקוק לשירותי בריאות איכותיים.

"בניגוד לממשלות אחרות אנחנו מעלים את שירותי הבריאות לא רק על ראש שמחתנו ואלא גם על ראש תקציבינו, כי התקציבים למשרד הבריאות הם חסרי תקדים. ההחלטה להקים שני בתי חולים בצפון ובדרום אלו החלטות שיש להם תוקף מעשי. ההחלטה להקים פה בדרום בית חולים נוסף עברה ב-2014 רק ששכחו לתקצב אותה – תצא תוכנית מפורטת כבר השנה. כמה שיותר מהר נראה את הבית חולים השני מוקם כאן בבאר שבע, ומאותו רגע שני בתי חולים ישרתו את האזור.

לגבי הנגיף החדש, אומיקרון, כמו שאמר שר הבריאות אנו רואים עין בעין. אין סיבה להיכנס לבהלה ואין סיבה להיכנס לשאננות. צריך לחסן את כל האוכלוסייה אבל להמשיך את החיים לצד הקורונה. אני יוצא מכאן אופטימי. אנחנו יודעים מה לעשות ואיך לעשות ואנחנו מגבים בתקציבים כל החלטה שהמתקבלת.

"לגבי הדרום והנגב בחישוב הכי זהיר אנחנו הולכים להשקיע פה יותר מ-50 מיליארד שקלים בשנים הקרובות- רכבת נוספת, רכבת קלה, העברת תעש לרמת בקע, הקמת בית חולים החדש, הקמת פארק הייטק. אלו יהפכו את ב"ש למטרופולין אמיתי של הדרום".

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: "אני מודה לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן על ביקורם בסורוקה. המרכז הרפואי סורוקה הינו נכס אסטרטגי למדינת ישראל בימי שגרה ובימי חירום וימשיך להוות מרכיב חיוני ומשמעותי במערכת הבריאות בישראל. הצגנו בפני השרים את חוזקותיו של סורוקה ואת האתגרים לטווח הקצר והארוך ואת הצורך בחיזוק סורוקה באמצעות הגדלתו לצרכי הנגב המיידיים״.

מוסיף ד״ר קודש: ״אנו מברכים על כל תוספת של שירותי רפואה בדרום. חשוב לעשות זאת בצורה מושכלת תוך שיתוף פעולה הדוק עם סורוקה, שיישאר בית החולים המרכזי והמוביל בנגב. אלפי עובדי ביה״ח סורוקה ממשיכים בשליחותם לקידום בריאות תושבי הנגב״.

יוחנן לוקר יו״ר דירקטוריון כללית: ״כולנו מכירים את הפערים בין המרכז לפריפריה בתחום הבריאות. המרכז הרפואי סורוקה הוא בית חולים מוביל שהעובדים בו הם שחקני נשמה. הציפיה של תושבי הנגב היא לתת מענה לצמצום הפערים הקיימים. יש צורך שהמדינה תאשר תוספת מיידית של 200 מיטות לסורוקה. זו הבשורה שצריך וחשוב לתת לתושבי הדרום״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים